בכירים בטורקיה העבירו למקביליהם האמריקאים סרטונים והקלטות, שלטענת אותם הבכירים מוכיחים שהעיתונאי הסעודי הגולה ג'מאל חשוגי נרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, כך דיווח הלילה (שישי) עיתון הוושינגטון פוסט, בו פרסם חשוגי טורים. על פי גורמים ששמעו את ההקלטות, אפשר לשמוע בהן את קולו של חשוגי ושל אנשים נוספים שמדברים ערבית, את חקירתו, העינויים שעבר ולבסוף את הרצח.


 


במקביל לכך, איש העסקים והמיליארדר ריצ'רד ברנסון הודיע הלילה כי הוא משהה את עסקיו בממלכה הסעודית, וזאת בעקבות היעלמותו של העיתונאי הסעודי הגולה ג'מאל חשוגי, שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ולא נראה מאז. בין השאר השהה ברנסון את המגעים עם הממשלה הסעודית בנוגע להשקעה בחברת תיירות החלל שלו, וירג'ין גלקטיק, והודיע כי הוא מוותר על ניהול שני פרויקטים גדולים בתחום התיירות על חוף הים האדום.



בהצהרה שפרסם בשמו של ברנסון עיתון הגרדיאן, כתב המיליארדר כי היו לו "ציפיות גבוהות מהמשטר הסעודי החדש, ומיורש העצר מוחמד בן סלמאן", אך אם הדיווחים על מעורבות המשטר בהיעלמותו של העיתונאי "יוכחו כנכונים, דבר זה ישנה את יכולת כל אדם במערב לקיים עסקים על הממשלה הסעודית". ברנסון הוסיף כי עד שגורלו של חשוגי יתברר, הוא משהה את קשריו עם הממשל בריאד.



לא עושים עסקים. ברנסון ובן סלמאן, צילום: AFP
לא עושים עסקים. ברנסון ובן סלמאן, צילום: AFP



בנוסף לברנסון, גם במפלגה הרפובליקאית בארצות הברית מפנים אצבע מאשימה לעבר הממלכה בעקבות המקרה. יו"ר הוועדה ליחסי חוץ בסנאט, בוב קורקר, אמר כי הוא מאמין שחשוגי נרצח, וש"אין ספק שהסעודים אחראים לכך". בראיון לרשת CNN אמר כי "הכל מצביע לעבר ערב הסעודית, ועל פניו נראה שחשוגי לא בחיים. אם זה לא היה המצב, בריאד היו מציגים ראיות שסותרות זאת". 



גם בכיר המפלגה, הסנטור לינדזי גרהאם, שנחשב לתומך של ערב הסעודית אמר כי זה נראה שהעיתונאי אינו בחיים וכי "כל הסימנים" מצביעים על סעודיה. עם זאת, ולמרות ביקורת שנמתחה על הסעודים מצד הנשיא דונלד טראמפ, בשלב זה נראה כי אין בכוונת הבית הלבן לבטל עסקאות נשק עם הממלכה הסעודית, וזאת בשל הפגיעה האפשרית בעבודות בארה"ב בעקבות מהלך שכזה.