הנזקים שהותיר אחריו ההוריקן מייקל מתבהרים הבוקר (שישי), כאשר הסערה הדועכת, אך העוצמתית, מתחילה לעשות דרכה לעבר האוקיינוס האטלנטי אולם טרם הסתיימה. קהילות שלמות נהרסו על ידי אחת הסופות החזקות אי פעם שהכו בארה"ב, והרשויות אישרו כי לפחות שישה בני אדם קיפחו את חייהם, ושיעור ההרוגים אף צפוי לעלות. 

הסערה הביאה עמה כמויות גדולות של גשם, וגרמה להצפות באזורים של דרום וצפון קרולינה, שטרם התאוששה מהוריקן פלורנס שהיה בחודש שעבר. אולם, נדמה שעיקר הנזקים מתמקדים בפלורידה, שם הכתה הסערה במלוא עוצמתה. עיירות חוף הוצפו ברוחות עזות, וכמה מהן נהרסו כליל. רחוב אחר רחוב של בתים ומבנים שקרסו בפנמה סיטי, סירות ומחסנים במרינות נופצו לרסיסים, גגות נקרעו ממבנים בקהילות אחרות. עצים שנפלו וקווי חשמל מנותקים נמצאים בכל מקום, כאשר יותר ממיליון בתים ועסקים סובלים ממחסור בחשמל באלבמה, פלורידה, ג'ורג'יה, וירג'ינה, צפון קרולינה ודרום קרולינה. 

ההרס שהותיר הוריקן מייקל. "מפלצת מוחלטת". צילום: רויטרס

 

תושב פנמה סיטי, דוד ברנס, אמר לערוץ חדשות מקומי כי "נראה שפצצת אטום פגעה בעיר שלנו. הנזק עצום". בנוסף, נפגעו בעיר שני בתי חולים בצורה שכמעט ולא מאפשרת להם לתפקד, והם נאלצו לפנות חולים לבתי חולים בפנסקולה. 
 
 הרשויות אישרו כאמור לפחות שישה מקרי מוות, כאשר ארבעה מהם במחוז גדסדן הסמוך לבירה. אדם אחד נהרג כאשר עץ נפל על ביתו, ילדה בת 11 מתה לאחר שרכב בו הייתה נאסף ע"י הרוח והתרסק. 
העיירה הקטנה מקסיקו ביץ' שבפלורידה, שם ההוריקן מייקל פגע עם רוחות בעוצמה של 175 קמ"ש, נהרסה כליל, כך לדברי ברוק לונג, ראש הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום. מדובר בעיירה קטנה עם כ-1,000 תושבים, שכעת יאלצו להתמודד עם הנזקים העצומים שהשאירה הסופה אחריה. "ההוריקן היה בדרגה 4, אולם הנזקים נראים כמו סערה בדרגה 5, הגרועה מכל", אמר לונג.

הריסות בעקבות הוריקן מייקל. צילום: רויטרס

 
כוחות החילוץ הראשונים היו מסוגלים להגיע לקהילה רק אחרי יום חמישי בבוקר. חבר מועצת העיר במקסיקו ביץ', רק פוטנאל, אמר כי הוא ממתין בחשש לחדשות על תושבים שלא הקשיבו לאזהרות ובחרו להישאר בעיירה על אף ההוריקן. "מעל 200 בני אדם נשארו בעיירה בזמן הסערה, ואני יודע שהאנשים עשו ככל שביכולתם לסייע לכולם, אולם אין לי דיווחים מהשטח", אמר. תושב העיירה, סקוט בוטל, שוחח בדמעות עם עיתונאי מול ביתו ההרוס: "כל חיינו נהרסו. כל החנויות, כל המסעדות, הכל. לא נשאר כאן כלום".

עמודי חשמל שהתמוטטו בעקבות הוריקן מייקל. צילום: רויטרס

 
מושל מדינת פלורידה, ריק סקוט, אמר כי "הוריקן מייקל היה מפלצת מוחלטת. כל כך הרבה חיים השתנו לנצח. בתים נעלמו, עסקים נעלמו. כבישים ותשתיות בכל מקום בו פגעה הסערה נהרסו לחלוטין". כעת ייאלצו בארה"ב להתמודד עם המשבר הנוכחי, עוד בטרם הספיקו לתקן את הנזקים שגרם הוריקן פלורנס.