מבול עז, סופות רעמים וברקים בצפון: תושבי קריית שמונה קיבלו היום (שישי) את הבשורה על בואו של החורף, כאשר גשם עז החל לרדת על העיר הצפונית והביא עמו, כצפוי, התרגשות גדולה. בחלק מהמקומות דווח גם על ברד חזק שירד לפרקים. על פי תחזיות המומחים, החורף השנה צפוי להיות גשום במיוחד, זאת לאחר מספר שנים שכונות שהביאו עמן משבר נוסף בכנרת.  


גשמים עזים בקיבוץ הגושרים. צילום: חיים חבלין/דוברות התנועה הקיבוצית

גשם בכפר גלעדי. צילום: ענת מאיר
בתוך כך, הטמפרטורות הלילה יירדו ויהיו נמוכות מהרגיל. הגשם בצפון צפוי להמשיך, ואילו גם במישור החוף יתכן גשם קל. מחר מזג האוויר יהיה מעונן חלקית וההטמפרטורות צפויות לעלות במקצת, אך ישארו נמוכות מהרגיל. בנוסף, גם מחר יתכן טפטוף בצפון הארץ ובמישור החוף.
 ביום ראשון מזג האוויר ימשיך להיות מעונן חלקית, ויתכנו טפטופים בצפון הארץ ובמישור החוף בשעות הבוקר. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל הן בהרים ובהן בפנים הארץ, וכך צפוי גם ביום שני.

גשמים עזים בכפר יובל. צילום: מרים יוסף חי


כזכור, מנתונים שפרסמה רשות המים נחשף המצב הקשה בו נמצא משק המים הישראלי, ולמרות שצפוי חורף גשום השנה, רק חורף חריג יוכל למלא את החוסרים במאגרי המים הטבעיים בישראל. על פי הרשות, במאגרי המים חסרים כ-2.5 מיליארד קוב לאחר חמשת שנות הבצורת שפקדו את ישראל.

ברשות המים הוסיפו כי בעקבות החורף החזוי, מפלסי המים במאגרים צפויים אף לעלות במקצת, אך הם עדיין יהיו מתחת לקווים האדומים, דבר אשר על פי הרשות מחייב את המשך ההתייעלות ולמנוע בזבוז ולהמשיך עם בניית המערכת אשר תוביל מים מותפלים לכנרת.