ביום חמישי הקרוב, ה-18.10, צפוי להתקיים באו"ם דיון תקופתי של מועצת הביטחון בנושא המזרח התיכון. הדיון, שמתקיים כל שלושה חודשים, יכלול סקירה של ניקולאי מלדנוב, נציג האו"ם לאזור, כמו גם נאומים של שגריר ישראל דני דנון, הנציג הפלסטיני ריאד מנסור ושגרירת ארה"ב ניקי היילי, שצפויה לסיים את תפקידה בקרוב. 



סשה סוליז, המשמש כשגריר מטעם בוליביה לאו"ם ומכהן גם כנשיא המועצה, הזמין את מנכ"ל "בצלם", חגי אלעד, לדבר בדיון כנציגה החברה האזרחית. אלעד הוזמן בעבר לדבר במספר דיונים באו"ם, גם במועצת הביטחון, והתבטא בעבר נגד מדיניותה של ישראל גם בפורומים בינלאומיים אחרים. עם זאת, זו הפעם הראשונה שהוא ישתתף בדיון רשמי ומשפיע של מועצת הביטחון.



דנון ביקש למסור כי "ארגון בצלם, שהוכיח בעבר שהוא משתף פעולה עם אויבי ישראל, עושה את זה הפעם עם מדינה שכינתה את חיילי צה״ל 'רוצחים'. זוהי לא רק בושה וחרפה לארגון, אלא גם חציית קווים אדומים של מדינות זרות עם אג׳נדה אנטי-ישראלית, שמממנות ומזמינות אותו לתת 'עדות' נגדנו. נחשוף בדיון לא רק את ההסתה והשקרים של הפלסטינים, אלא גם את אלו של חגי אלעד ובצלם. נמשיך להגן על ישראל והאמת".



שר החקלאות וחבר הכנסת מטעם הבית היהודי, אורי אריאל, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אחרי שבועות קשים, בהם חווינו ואיבדנו את היקרים לנו מכל, מחליט מנכ"ל "בצלם" לחבור, פעם נוספת, למבקשי רעתנו. הארגון מוכיח שוב שהוא שייך למכונת ההסתה הפלסטינית ומפיץ שנאה לכל עבר. הפצת השקרים של ארגון בצלם מחוץ לבית גורמת לנזק ועלולה להוביל להחלטות שגויות ומוטות אשר יפגעו במדינת ישראל"