האם גבאי יוכל להמשיך ולהוביל את מחנה השמאל? סקר שנערך לתוכנית "פגוש את העיתונות" ופורסם הערב (שבת) מראה כי התמיכה באבי גבאי מגיעה לשפל חסר תקדים. על פי הסקר, רק 3% מהנשאלים מאמינים שיו"ר המחנה הציוני מתאים להחליף את בנימין נתניהו בתפקידו כראש ממשלת ישראל. למקום הראשון בסקר הגיע הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שמאותת על כוונתו להיכנס לזירה הפוליטית, אך לא ברור באיזו מסגרת עם 13% תמיכה.



במקום השני, על פי הסקר, ניצב יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד שזכה ב-10%, במקום השלישי חברת מפלגתו של גבאי, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני עם 7%, ובמקום הרביעי ניצב ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עם 6%. אך אם יש דבר שממנו יכול לשאוב יו"ר המחנה הציוני מעט עידוד היא ש-61% ענו שהם לא יודעים מי המתאים ביותר לתפקיד.





"המפלגה שלי זה 57 אלף מתפקדים ולא חבורת סכסכנים"



גבאי עצמו התייחס בתוכנית לנתונים, ואמר כי הוא נחוש לעמוד בראשה ולהוביל את המפלגה בבחירות הקרובות. "המבחן שלנו הוא בקלפיות. אני כבר התמודדתי פעם אחת בקלפיות וניצחתי בניגוד לכל הסקרים. גם בפעם הבא אנצח", אמר גבאי. יו"ר המינה הציוני התייחס בביטול לביקורת הפנימית במפלגתו ולקריאות שיפנה את מקומו לטובת בני גנץ או אהוד ברק ואמר: "המפלגה שלי זה 57 אלף חברי המפלגה שבחרו בי ולא כאלה שכל החיים עוסקים בסכסכנות ובפלגנות והביאו את המפלגה לאן שהביאו. מפלגת העבודה זה לא האנשים האלה. ראינו לאן הם הובילו אותנו".


לדבריו הציבור מאס בסכסכנות ובפלגנות ולכן פנה ל"מפלגות אחרות בסביבה". ועוד אמר: "אני לא מזלזל בכל הסיעה. רוב הסיעה היא ט ובה. אבל יש אנשים שנותנים נאומים על אחדות ועסוקים בלהפריע ולא היו אפילו בכנס אחד של המפלגה שעשיתי אז שאני אכלכל את צעדי לפי מה שהם אומרים?. בסוף המבחן הוא בקלפיות ולא בסקרים".

בני גנץ, תומר נויברג, פלאס 90
בני גנץ, תומר נויברג, פלאס 90


"הצבנו שני תנאים - בלי חקיקה בעייתית, ולעבור את חוק הגיוס"

בשאלה נוספת שנשאלה בסקר אמרו 60 אחוז מהציבור כי הם מתנגדים לנוסחאות החסינות לנתניהו, כפי שנשמעות מעת לעת, כאשר רק 25% מהציבור הביעו תמיכה ביוזמות אלה. בנוגע להקדמת הבחירות, לעומת זאת, הציבור היה מפוצל, כאשר 42% תמכו באפשרות ו38% התנגדו לה. יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם התייחס לשאלות בשידור ואמר כי אמנם לליכוד יש אינטרס ללכת לבחירות, אך זאת לא מטרת ראש הממשלה בשלב זה.

"לליכוד אין רצון בבחירות, למרות שזה טוב לנו", אמר אמסלם. בנוגע למשבר חוק הגיוס - שיכול להוביל את המדינה לבחירות מוקדמות, הוא הוסיף כי אין ברצון הליכוד לפעול לפיצול המפלגות החרדיות כדי להעביר את החוק. "ישבתי עם החרדים, גם הם בתוך עצמם מסוכסכים, אנחנו אמרנו לחרדים שלא נעביר את החוק ולפצל אתכם, אני אמור להעביר את החוק, ולא נלך עם חלק מהחרדים, לא נכריח אותם". אמסלם הסביר כי "שנה אחרונה היא שנה בעייתית, כולם מתחילים להגיש חוקים קונטרוברסליים, אני לא אוהב את זה, ואמרנו להם, אנחנו יכולים להמשיך בשני תנאים - בלי חקיקה בעייתית, ואם נעבור את חוק הגיוס".


נפלה בלשונה? רינה מצליח, צילום: מיכאל פתאל, פלאש 90
נפלה בלשונה? רינה מצליח, צילום: מיכאל פתאל, פלאש 90


רינה מצליח: "הימין רצח את רבין, סליחה - מישהו מהימין"

בנוגע לחקירות נתניהו, האשים יו"ר הקואליציה את המשטרה והתקשורת בצביעות, ובניסיון "להפיל" את ראש הממשלה, ואף קרא לחקור את התנהלות גופי החוק. "לדעתי צריך לחקור את החוקרים, בשום מקום בעולם לא חוקרים ראש ממשלה על אוכל שלו או של אשתו, יש חוק ישראל היום, הכל צביעות ושקר. אני רואה את זה ומתקומם", אמר אמסלם והוסיף כי הוא "אזרח מדינת ישראל, חשובה לי המדינה יותר מאשר מראש הממשלה, אני אזרח הגון לא פחות ממנדלבליט ומהחוקרים, לכן כשאני רואה, למשל את ניר חפץ ששמו אותו בתנאים גרועים מהוויאטקונג. אני אזרח שמרגיש שהמדינה הולכת פייפן".

"בסופו של דבר יש שטיפת מוח של הציבור על ידי כלי תקשורת מגוייסים שהם שונאים את נתניהו והימין, מישהו היה מעז לעשות את זה לרבין או פרס?", שאל אמסלם. כשהמגישה רינה מצליח ציינה כי רבין נרצח "על ידי הימין", ותיקנה את עצמה כי הוא נרצח על ידי מישהו מהימין, ענה יו"ר הקואליציה כי היא מכפישה את מחנה הימין והוסיף כי הוא "מבין שיש פה אכיפה סלקטיבית - נתניהו קיבל סיגר מחבר, ציפי לבני השאירה חוב של 40 מיליון, מישהו בודק את זה?".