שבעה חודשים חלפו מהיום בו המל"ג - המועצה להשכלה גבוהה - החליטה לאפשר למרכז הבינתחומי בהרצליה לפתוח תכנית לתואר שלישי במשפטים, צעד שעורר ביקורת רבה והבוקר (ראשון), עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, נפתלי בנט התייחס לכך. "לאחר עשרות שנים שבהן שלט הקרטל האוניברסיטאי באקדמיה, אפשר לומר היום בבירור: שברנו את קרטל האוניברסיטאות. אל מול נסיונות בלימה בלתי הוגנים, אישרנו למרכז הבינתחומי בהרצליה להעניק תארי דוקטורט, בדרך להפיכתו לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל", אמר השר בנט.

עוד התייחס השר בנט בדבריו לביקורת על החלטתו לאשר הקמת פקולטה לרפואה באריאל: "לאחר שנות דור, ביטלנו בחקיקה את מל״ג יו"ש והפסקנו את ההתייחסות המפלה כלפי מוסדות ביהודה ושומרון. אל מול כוחות פוליטיים גדולים אישרנו את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. למרות מתקפות, גינויים ותחזיות קודרות - לא התקפלנו".

כזכור, המועצה להשכלה גבוהה החליטה בחודש מרץ לאפשר למרכז הבינתחומי בהרצליה לפתוח תוכנית לתואר שלישי. ההחלטה הצטרפה לקביעת המל"ג לפיה המרכז הבינתחומי עומד בתנאים הנדרשים לקבלת אוטונומיה להגשת סטודנטים למסלולי תואר שני, אוטונומיה לה היו זכאיות עד כה אוניברסיטאות המחקר בלבד. אף על פי שפתיחת המסלול לתואר שלישי במרכז הבינתחומי עודנה כפופה לאישור של ועדה בינלאומית ולבדיקת היבטים תקציביים ותכנוניים, מהווה ההחלטה שלב מכריע במהלך שמובילה המל"ג מאז 2014 במטרה לאפשר למכללות לפתוח מסלולי דוקטורט, ובהפיכת המרכז הבינתחומי לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, תואר בו מתגאה המוסד מזה שנים.

בנוסף, לפני כשלושה חודשים הוועדה לתכנון ולתקצוב של המל"ג אישרה לאוניברסיטת אריאל להקים פקולטה חדשה לרפואה בישראל, אשר תצטרף לחמשת הפקולטות האחרות (תל אביב, הטכניון, העברית, בן גוריון ובר אילן). בהחלטתה, ות"ת הסתמכה, בין היתר, על דוח הוועדה המקצועית בראשות פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל בית החולים שיבא בתל השומר.

בעיקרי הדוח, הוועדה מצאה כי התכנית ללימודי רפואה של אוניברסיטת אריאל עונה על כל הנדרש לשם הכשרה איכותית של דור העתיד של הרופאים בישראל, במתכונת הדומה לזו של בתי הספר לרפואה האחרים בארץ. כמו כן, הוועדה הדגישה כי סגל המרצים הינו בעל ניסיון עשיר בהוראה ומחקר.