השנה האקדמית נפתחה הבוקר (ראשון) עם בשורות משמחות עבור הסטודנטים לעתיד - בחודש ינואר יעלה לאוויר קורס הכנה מקוון שיוצע חינם לכלל אזרחי ישראל. הקורס פותח בשיתוף מרכז הבחינות וההערכה של המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) ויביא לחיסכון של למעלה מ-650 מיליון שקלים לצעירים המתכננים ללמוד באקדמיה ב-15 שנה הקרובות וכ-8,000 שקלים בממוצע לכל מועמד ללימודים שלומד קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית.

מדובר במהלך שיזמה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל (הליכוד), לפני כחצי שנה. במשרדה מסבירים כי מידי שנה ניגשים לבחינות הפסיכומטריות כ-70 אלף מועמדים ללימודים, שרובם עוברים קורסי הכנה בעלות כוללת של כ-300 מיליון שקלים בשנה. קורס ההכנה המקוון יאפשר הזדמנות שווה לכלל אזרחי ישראל, מהפריפריה ומהמרכז, להתמודד על מקום בספסלי הלימוד של מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל.

כמו כן, החל משנת הלימודים הבאה, לראשונה בארץ יהיה תואר ראשון במדעי המחשב באופן מקוון. המשתתפים בקורס יידרשו לעמוד בדרישות האקדמיות של כל קורס, לשלם למוסד האקדמי ולרכוש תואר ראשון במדעי המחשב מבלי להגיע לקמפוס האקדמי. השרה לשוויון חברתי גמליאל: "זו מהפכה של ממש שמאפשרת נגישות שווה להשתלבות בהייטק ובמדעים לכלל אזרחי ישראל, מהפריפריה ומהמרכז. מהפכה זו מעמידה את ישראל בחזית המדינות המתקדמות לא רק בביטחון ובסייבר, אלא גם בחינוך". 

רם שפע, יו״ר התאחדות הסטודנטים הארצית אמר כי ״הדיגיטציה מאפשרת לגעת באוכלוסיות רבות באופן מותאם, קל וזמין, ואני מברך את השרה גמליאל והצוותים על שקדמו את המהלך החשוב הזה״.