במשרד החינוך שוקלים להקדים את מתן החיסון נגד חצבת לגיל תשעה חודשים, כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות עשר. בדיווח צוין כי מתחילת השנה דווח למשרד הבריאות על 666 מקרים של חצבת. מדובר בזינוק מטאורי, והחשש הוא שהמספר יעלה, ולכן השבוע תיערך פגישה בנושא. יש לציין כי החיסון ניתן לרוב בגיל שנה. 



לפני כארבעה ימים בלבד דיווחה לשכת הבריאות בירושלים כי חולה במחלת חצבת היה על טיסת ישראייר 6H474, שיצאה מאילת לשדה דוב בתשעה באוקטובר בשעה 13:55. בלשכה מסרו כי נוסעי הטיסה, במידה ומי מהם יפתח מחלת חום ו/או פריחה, מתבקשים לידע את הרופא המטפל כי היו במגע עם חולה חצבת.  

כמו כן, נוסעים השייכים לקבוצות סיכון, בהן תינוקות מתחת לגיל 12 חודשים. נשים הרות, אנשים אשר סובלים מליקויים במערכת החיסון (כגון חולי סרטן בזמן טיפולים כימותרפיים, חולים מטופלים בסטרואידים במינון גבוה או חולים במחלת AIDS), מתבקשים לפנות טלפונית בהקדם להתייעצות על הצורך בקבלת חיסון. 

גם בחודש שעבר דווח על מקרה דומה, כאשר משרד הבריאות הודיע כי למספר טיסות מישראל לקייב הגיע נוסע שקיים חשד לגביו כי חלה בחצבת. נוסעים עם מחלות קשות, נשים הרות ותינוקות התבקשו אז להיבדק.