לכבוד חגיגת 70 שנים, מתקיים היום (שני) כנס המנהיגים של מעריב במלון וולדורף אסטוריה בירושלים בהשתתפות הצמרת הכלכלית והמדינית של מדינת ישראל. הכנס עוסק במגוון נושאים העומדים לפתחה של מדינת ישראל בעידן הנוכחי - תקשורת, בטחון וסייבר, רפואה, תשתיות וכלכלה. במהלך הכנס ראיין פרשן מעריב, בן כספית, את שרת המשפטים איילת שקד, שמאז תחילת כהונתה, שהתאפיינה במתחים רבים עם המערכת המשפטית, מנסה להוביל שינויי חקיקה והביעה פעמים רבות עמדה נחרצת נגד האקטיביזם השיפוטי של שופטי בית המשפט העליון. בנוגע לחוק הגיוס אמרה שקד כי "ההצעה של שר הביטחון זאת הצעה טובה, החרדים יוכלו לחיות איתה. נכון שהממשלה תסיים את ימיה. יש לנו עוד מה לעשות, יש עוד שנה שלמה. השותפות הקואליציוניות רוצות לסיים".

יש קשר בין לוז החקירות ללו"ז הבחירות?
"גם הבית היהודי וגם שותפות אחרות, חושבות שלא נכון ללכת לבחירות. נראה שיש שתי אופציות - להעביר את החוק עם שינויים מינוריים והם יימנעו, או להעביר את היעדים להחלטת ממשלה. כך היה בחוק שלי ושל לפיד בקדנציה הקודמת. זה חוק שהחרדים יכולים להצביע בעד".

נתניהו יחתים אחרי הבחירות על חוקים
"הדבר היחידי שידוע זה שנתניהו יהיה ראש ממשלה. כשיגיע, נוכל להיות המפלגה החזקה ביותר. אנחנו מושכים ימינה, כל השאר או מרכז או שמאל. אני מקווה שהוא לא ישתנה לנו את האלקטורט. עשינו עבודה יסודית. אני מקווה שלא נגיע לזה, אז נחשוב מה לעשות בהתאם לעובדות. לא יודעים אם יש כתב אישום, אבל אין לנו ראש ממשלה מושחת".

איילת שקד, כנס מנהיגים מעריב
איילת שקד, כנס מנהיגים מעריב


"אבו מאזן מפעיל מכונת הסתה נגד ישראל"


"אבו מאזן עובד נגדנו בצורה הכי קשה שיש בזירה הבינלאומית. תסתכלו על תוכניות הטלוויזיה, הוא מפעיל מכונת הסתה משומנת נגד ישראל. הוא גם גרוע, כי הוא עושה את זה. אנחנו נקלענו לריב בין אבו מאזן לחמאס והוא מפיל אותם עלינו. אני מסתכלת על חמאס כיישות טרור. בעיניי צריך להגיב בעוצמה לאלימות שלהם, אחרת זה יתעצם".

צה"ל מוביל מדיניות שגורמת לנו להיות מורתעים ולא מרתיעים
"אני חושבת שזה לא נכון, כי לא צה"ל מוביל מדיניות. צה"ל מציג עמדות, אבל ראש הממשלה ושר הביטחון הם קובעים. צריך לבוא בטענות לדרג המדיני אם כבר. אני חברת קבינט, אני אומרת מה שאני חושבת שם".

מערכת המשפט הייתה הומוגנית, היום כבר לא

"מיניתי 300 שופטים מאז, שנכנסתי לתפקיד. השופטים היום מייצגים את כל חלקי האוכלוסיה, עם מגוון מאוד שונה של דעות. פעם זה היה הומוגני, ועכשיו הוא הטרוגני. המשימה בבית המשפט הושלמה בחלק הזה. בית המשפט העליון הוא לא סניף של אף אחד. פעלתי למנות שמרנים לבית המשפט.

האם את זורמת עם התזה שמנסים לפגוע בך דרך אפי נוה?
"עובדתית, היו כבר יו"ר של לשכת עורכי הדין תחת חקירות כמו שוחד, אבל לא ראינו התנפלות כזאת. אני מציעה להתאפק שבועיים שלושה, הפרקליטות תסיים, ואז נראה. הישיבה לבחירת שופטים תהיה רק בנובמבר. אם זה לא יקרה עד אז, הוא לא יגיע לישיבה. מקווה שזה יסתיים בקרוב. בסופו של דבר, מה שבחקירה, צריך להגיע דרך הפרקליטות. השאר בצורה האתית בלבד".



Powered by Go-Live

  שקד התייחסה גם לאירוע בו הותקף שופט בית המשפט העליון דוד מינץ על ידי פלסטינים סמוך לביתו בהתנחלות דולב ואמרה "התקשרתי אליו בבוקר לשאול בשלומו, הוא היה כבר בדיון. הוא הגיע בזמן ונכנס בזמן. ממה שהבנתי, רכב פלסטיני נעצר ביציאה מהיישוב, הוא הצליח לחמוק וחזר אחורה. זה אירוע שיכל להיגמר אחרת. טוב שהוא הצליח לחמוק. זה רק ממחיש את הסיטואציה ביהודה ושומרון, שם יש פיגועים".

בנוגע למות האם הפלסטינית במה שנחשד, בין השאר, כפיגוע אבנים שהושלכו על ידי יהודים, היא אמרה: "מי שזורק אבנים, והחמרתי את הענישה על כך, לא משנה אם יהודי או ערבי, נחכה לתוצאות, גם אם הוא מהבייס של הבית היהודי".