הבוקר (שני) פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות" כי אישה צעירה הגיעה אתמול לתחנת המשטרה בנצרת עלית ומסרה עדות חדשה בפרשת תאיר ראדה ז"ל, שנרצחה בבית ספרה בקצרין ב - 6.12.2006. האישה זומנה למסור את עדותה בעקבות מידע שהתקבל במשטרה, לפיו - א"ק התוודתה בפניה לכאורה כי היא זו שרצחה את ראדה. נוסף על כך, נחשף מסמך של פסיכיאטרית ששוחחה בשנת 2014 עם א"ק, שבפניה הביעה את הדחף שלה לרצוח את שכנה, וכי הכינה לצורך כך כפפות וסכין. 



הפסיכיאטרית העבירה את המידע לפסיכיאטר המחוזי ושלחה את א"ק לאשפוז בכפייה כדי לגבש חוות דעת פסיכיאטרית. במסמך כתבה הפסיכיאטרית: "א"ק אמרה לי כי יש לה רעב לרצוח מישהו, ממש כמו דחף, וממש קשה לה להשתלט על זה. היא אמרה שהיא רוצה לרצוח את השכן שלה וציינה כי היא עשתה לצורך כך הכנות". 



באוגוסט האחרון פורסם כי ירום הלוי, פרקליטו של רומן זדורוב שהורשע ברצח, אוסף חומרים חדשים לקראת בקשה למשפט חוזר שהוא מתכוון להגיש לבית המשפט העליון. במהלך החיפושים גילה הלוי כי חלק מן המבחנות המכילות דגימות שנלקחו מתחת לציפורניה של ראדה ז"ל הושמדו במהלך שנת 2008, וזאת בניגוד לנהלים.



"מדובר בלא פחות משערורייה מקוממת ביותר", אמר הפרקליט. המשמעות הנובעת מכך, היא שעוד בטרם ניתנה הכרעת הדין בעניינו של זדורוב, ראיות משמעותיות ובעלות משקל בתיק הושמדו ולא יהיה ניתן להביא אותן לבחינה נוספת."מישהו במכון, בימיו החשוכים, מצא לנכון להשמיד את הראיות לאחר שנתגלה שאין DNA גברי מתחת לציפורניה של תאיר. אותם עניין רק רומן".



רומן זדורוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רומן זדורוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הלוי מתייחס גם לחקירה שנערכה אתמול במשטרה. "עכשיו, משנחקרה לראשונה עדה חשובה בתיק, בעקבות פנייתי לפרקליטות ובעקבות ראייה חדשה חשובה מאוד שהעברתי לפרקליטות, אני מצד אחד חש סיפוק שהנה, אולי הפרקליטות תתעשת ותיאלץ את המשטרה לבצע חקירת אמת, ואולם מצד שני עודני חדור פחד וחשש שמא, גם הפעם הפרקליטות לא תתעלה מעל שיקולי האגו של קברניטיה. אני מצידי לא אשקוט ולא אנוח עד שחפותו המלאה של רומן, שהיא כה ברורה לי מהראיות החדשות, תוכח, ושהעוול האדיר שנגרם לו יתוקן".



מפרקליטות מחוז צפון נמסר: "פרשת א"ק נחקרה ביסודיות בשעתו, ולא נמצא בה ממש. מבלי להתייחס לגופן של החקירות נציין כי כל דיווח בהקשר זה נבדק, לרבות דיווחים על התוודויות של א"ק, כמו גם של אחרים, וכי אמיתות גרסתה לגבי מעורבותה ברצח נשללה, אך נקבע גם שאין אפשרות לשלול כי א"ק סיפרה לגורמים שונים כי היא הרוצחת, וזאת נוכח מחלת נפש שממנה סבלה".



עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ שמייצגים את א"ק אמרו כי "משטרת ישראל בדקה בקפידה ושללה את החשד נגד א"ק. אין מחלוקת שא"ק מתמודדת עם מצוקה פסיכיאטרית בצורה מעוררת כבוד. החשד שלפיו אמרה דברים כאלה ואחרים בעטיה של מחלת הסכיזופרניה שממנה היא סובלת, נבדק הן בשנת 2012 בעקבות הודעתו הכוזבת של בן זוגה לשעבר במשטרה והן בשנים שלאחר מכן".