ניסיון פיגוע דקירה היום (שני) בצומת גיתי אבישר סמוך לאריאל: מחסל פלסטיני הגיע למקום וניסה לדקור חייל. כוח צה"ל זיהו אותו, פתחו בירי לעברו והרגו אותו. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים לכוחותינו וכי בשלב זה מבוצע תחקיר בשטח.



מוקדם יותר היום נעשה ניסיון של פלסטינים, חמושים בפטישים, לפגוע בשופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, שהותקף הבוקר כשהיה בדרכו לעבודה בצומת הפרסה בכביש 463, סמוך להתנחלות דולב בה הוא מתגורר. מחקירה ראשונית עולה כי מהרכב ירדו שלושה חשודים והתקדמו לעבר השופט כשהם אוחזים בפטישים. כשהבחין בחשודים החל בנסיעה ונמלט מהמקום. המשטרה פתחה בחקירה. השופט מינץ הגיע כבר לבית המשפט העליון ומשתתף בדיון. הוא אמור למסור עדות במשטרה. בהנהלת בתי המשפט בחרו שלא להגיב. 



התקרית בה מעורב השופט מינץ היא המשך להתחממות המתרחשת לאחרונה ביהודה ושומרון. שלשום נעצר במעבר אליהו תושב קלקיליה בן 19 לאחר שעורר את חשדם של הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון  והוכנס לעמדת הבידוק במהלכה אותרה סכין על גופו. במסגרת תשאולו טען הצעיר כי הגיע כדי לבצע פיגוע דקירה והוסיף: "באתי להרוג יהודים".



לפני יומיים, מחבל דקר חייל מילואים בחזהו ובפניו ופצע אותו באורח בינוני בצומת חווארה שבשומרון. כוח צה”ל שהיה במקום ירה לעבר המחבל, אולם הוא עלה לרכב שהמתין במקום והצליח להימלט, אך נלכד לאחר מספר שעות על ידי כוחות הביטחון. כתוצאה מהירי של החיילים במהלך האירוע נפגעה מרסיסים אזרחית שנסעה במכונית בצומת.



בתוך כך, נמשך המצוד אחר אשרף נעאלווה, המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן. נעאלווה, תושב הכפר שוויכה הסמוך לטול כרם, רצח בדם קר את קים לבנגרונד־יחזקאל בת ה־29 וזיו חג'בי בן ה־35 בפיגוע ירי במפעל "אלון מתכת" בשומרון. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים בילינסון בפתח תקווה. היום מסר צה"ל למשפחתו של המחבל הודעה על כוונתו להרסו את ביתו. 



אחיו של המחבל נעצר מיד לאחר הפיגוע עדיין ונחקר על ידי השב”כ במטרה לבדוק אם היה מעורב בתכנון הפיגוע ואם ידע על הכוונה של אחיו ויכול היה לעצור בעדו. אחותו של המחבל שוחררה לאחר חקירה קצרה, לאחר שלא עלו ראיות מחשידות כי ידעה על כוונת אחיה לבצע את הפיגוע הרצחני או שהייתה לה בזה יד. מעדויות שנגבו בחקירה עולה כי מי שנורה ראשון הוא חג'בי. אחר כך נתקל המחבל בקים כשניסתה לברוח מהמקום. הוא הורה באיומי רובה לעובד ניקיון פלסטיני שהיה במקום לאזוק את קים, ואז ירה בה למוות.