הנזקים של המשקאות הממותקים והמוגזים כבר הוכחו מזמן, וזה די ברור שאין בהם שום תועלת עבורנו, אולי מלבד הנאה. מאחר והם מפוצצים בקלוריות וסוכר הם עלולים לגרום להשמנה, לסוכרת ולעוד המון בעיות בריאותיות. אי לכך, תמיד ממליצים לאנשים שרוצים לחיות הרבה שנים להשתדל להימנע מהם.
אבל למרות כל הראיות בשטח, קשישה מאנגליה מתעקשת ששתיית אחד המשקאות האלו, פפסי, במשך עשרות שנים לא פגעה בה בשום דרך שהיא.

ג'קי פייג' בת ה-77 עלתה לאחרונה לכותרות כשחשפה שלא שתתה דבר פרט למשקה המוגז כבר 64 שנים. לדבריה, מאז גיל 13 היא שותה כל יום ארבע פחיות פפסי וזו הדרך היחידה באמצעותה שהגוף שלה מקבל נוזלים. "אני לא קוראת לזה התמכרות. זה פשוט משהו שאני אוהבת", הסבירה ל"דיילי מייל". 

מעבר לכך, היא מוכנה לשתות פפסי רק מפחיות וכן רק כאלו שיצאו הרגע מהמקרר: "יש אנשים שחושבים שזה מוזר, אבל לא אכפת לי. אני שותה את זה כל יום מאז 1954. כשהילדים היו קטנים הם ידעו שאסור לקחת לאמא את הפפסי. היינו מספרים להם שזה לא בריא כדי שלא ישתו את זה. אבל מאז הם ראו שאני בריאה וחיה הרבה שנים, אז זה כבר לא עובד".

צילום: טוויטר

לטענתה של פייג', מאז הייתה קטנה שנאה כל משקה אחר, וגם היום היא לא שותה אלכוהול, תה, קפה ואפילו מים. "מעולם לא שתיתי מים, אין מצב שאשתה את זה גם אם חיי יהיו תלויים בזה", הסבירה. "לא אהבתי לשתות הרבה דברים כשהייתי ילדה. לא אהבתי חלב, אני חושבת שאמות אם אשתה חלב. אימא שלי התקשתה למצוא לי משהו שאני אסכים לשתות".

זה נשמע קצת קיצוני, אבל הסלידה שלה ממשקאות  גם גרמה לכך שנגעלה מאנשים ששתו אותם: "לא הייתי מוכנה אפילו לנשק את אימא שלי כי תמיד היה לה ריח של תה". באשר לנזקים הבריאותיים שמזוהים עם המשקה, היא מודה ש"אם לומר את האמת, אין לי מושג איך חייתי כך כל כך הרבה שנים". לדבריה תמיד הייתה מאוד רזה, אך זה השתנה בשנים האחרונות כי היא כבר לא עוסקת כמעט בפעילות גופנית.

יחד עם זאת, היא מודה שחוותה המון בעיות שיניים, אבל לא בטוחה שהמשקה המוגז אשם בהן: "אומרים שזה לא בריא לשיניים, אבל אני מגיעה מתקופה שלכולם היו שינים רקובות, אז אני לא יכולה לדעת. לא היה אז הרבה משחות שיניים, כשהייתי קטנה גם לא הלכתי לרופא שיניים, זה היה מפחיד מדי".

למרבה המזל משפחתה המאוד מורחבת תומכת בה ובהרגלי השתייה המוזרים שלה. יש לה ארבעה ילדים, 11 נכדים ו-8 נינים, וכולם תמיד דואגים להיות מצוידים במשקה כשהיא באה לבקר: "לאנשים מבחוץ הרגלי השתייה שלי נראים מוזרים, אבל מבחינת המשפחה שלי זה נורמלי. הם מקבלים אותי כמו שאני ויודעים גם לא לגעת לי בפפסי".