חבר הקבינט המדיני ביטחוני, יובל שטייניץ, מותח ביקורת על חבריו לממשלה, שדורשים תגובה חריפה נגד חמאס. בנאומו בכנס מעריב אמר שר האנרגיה ש"אני אקח את עמדת 'הפחדן' ואומר - אני מפחד ממלחמה ללא מטרות אמיתיות, את ההרתעה לא צריך כל כך לשקם, רובה עדיין בתוקף. אם אתה לא צריך, אל תיקלע לשם. אני מפחד שבמקום להתמקד במשימות הרבה יותר חשובות לעתיד, כמו המצב בסוריה, נתעסק בדרום. איראן הרבה יותר חזקה מחמאס". 

לדברי שר האנרגיה, צריך לעשות מאמץ להגיע להסדרה מסוימת. "האינטרס העמוק שלנו הוא במקום אחר. נכון עשה רה"מ ששם את איראן בראש סדר העדיפויות מבחינה אסטרטגית. גם אם זה פחות נכון ציבורית, צריך לעשות את זה. היו מקומות שנפלו טילים, ולא יצאנו למלחמה. אנחנו צריכים לבחור את המועד ולא מישהו אחר שיקבע לנו".
השר התייחס לביקורת של הפוליטיקאים על הרמטכ"ל: "אני לא מסכים עם הביקורת. היא לגיטימית, אבל שקולה. אני מאוד מעריך את עבודת הרמטכ"ל, ומאוד מעריך את העובדה שהוא שומר על פרופיל תקשורתי צנוע יחסית, ולא מכין את עצמו לקרקע פוליטית כמו כאלה שמקימים מפלגות גנרלים. אין פה שום טשטוש, לא הרמטכ"ל מניע תהליך כזה או אחר, הקבינט עושה דיונים, והקבינט מקבל החלטות. אנחנו רואים התנהלות רצינית מאוד, יפה מאוד, תקיפה ומחושבת, בהובלתו של נתניהו. צה"ל נותן את הפידבקים שלו, והיו פעמים רבות שצה"ל רצה לפעול והקבינט עצר, והיו אחרות, שהמלצתו התקבלה, ובלי התלהבות, מערכת הביטחון פעלה - וכך ראוי".

שטייניץ, לשעבר יו"ר ועדת חוץ וביטחון, טוען כי יש שיפור במצבה הביטחוני של ישראל: "בפרספקיטבה של שנים, יש שיפור במיצובה הביטחוני של ישראל. השיפור הזה נובע מכמה וקטורים - ישראל הופכת למעצמת הייטק בעולם, ואנחנו מצליחים למנף את היתרון המדעי הטכנולוגי לטובת מערכת הביטחון. איש בעולם לא יכול להתמודד איתנו, כולל מלחמת הסייבר. הווקטור השני, כמו שציינתי את החמצת הכור בסוריה - פיתחנו מודיעין, ברמה הטקטית, הטוב בעולם".
"ויש עוד וקטור אחד חשוב", אמר השר - "חלק מהיריבים העיקריים שלנו, שעושים לנו כאב ראש, מדינות, שאם הן מתגייסות למאבק נגדך, תמיד הן נאבקות. סוריה, איראן ועיראק. סוריה ועיראק על הקרשים בגלל התהליכים הפנימיים. ייקח להם לפחות 10-5 שנים לבנות מחדש את הכוחות מזוינים שיוכלו לאתגר אותנו. איראן מתעצמת, אבל הסנקציות הישנות והחדשות מכבידות על ההתעצמות. העובדה ששלוש היריבות הפוטנציאליות, שתיים על הקרשים ואחת מדשדשת, פירוש הדבר הוא שאנחנו יחסית במצב טוב מבחינת הביטחון הלאומי, אבל אי אפשר לנוח על זרי הדפנה. האתגרים האיראניים כל כך גדולים, כדי למנוע התפתחויות קשות".