שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ דיבר היום (שני) בכנס המנהיגים של מעריב שנערך במלון הוולדורף אסטוריה בירושלים, והתייחס לפעולות האמריקאית במזרח התיכון. הממשל האמריקאי העתיק את נטל ההוכחה בסכסוך הישראלי פלסטיני. הוא עשה צעדים כמו ההכרה בשגרירות בירושלים, והיציאה מאונר"א ומהוועדה לזכויות אדם. גם בקונגרס עשו צעדים חשובים. החוב שקובע שארצות הברית לא תקציב, כל עוד הם משלמים למחבלים, בקונגרס עשו צעדים חשובים. החוב שקובע שארצות הברית לא תקציב, כל עוד הם משלמים למחבלים, ממש טראמפ הוא האוהד ביותר לישראל".



"בכל הקשור להסכם הגרעין עם איראן, הממשל נוקט עמדה תקיפה, גם לגבי הטילים של איראן, ופעילותה של איראן ותמיכתה בטרור בכל הקשור לחזבאללה. הם בולמים את איראן ואת המדינה האסלאמית היתה אחת ההתפתחויות הגדולות ביותר שהיו לטובת ישראל. הסנקציות מוכיחות את עצמן. היה מי שטען שארה"ב לבדה לא יכולה להטיל סנקציות לבדה - וטעה".



ישראל כ"ץ. צילום: מרק ישראל סלם
ישראל כ"ץ. צילום: מרק ישראל סלם



"בזמן שמוגריני מנסה לעקוף את הסנקציות, החברות האירופיות עושות את החישוב שלהן ונוטשות את איראן. היו שטענו שסנקציות על איראן יאחדו את איראן, אבל לא נכון. המפגינים צועקים- לא עזה, לא לבנון, אני מוכן להקריב את עצמי לטובת איראן. המסר לממשל הוא - תחזירו את הכסף הביתה, ולא בשאיפות אמפראילסטיות".



"יש אפשרות מצבה הקשה של איראן, ההכרה של רוסיה, וסוריה, וגם חזבאללה, שאיראן מסוכנת בסוריה, וכמובן גם העמדה של המשטר. היכולת שלנו לאכוף את האסטרטגיה, היא טובה. אני מקווה שנלך לכיוון של שלום איזורי עתידי, יש מקום לקדם שיתוף פעולה כלכלי אזורי ולשנות את המצב באזור ולשפר את חיי היום יום של כל הצדדים".



"הגעתי לכאן מפגישה עם שגריר סין, היו כאן חברות רציניות. בישיבה המשותפת הפעלתי את הסרטון. גם ממשלת גרמניה מעוניינת שחברות גרמניות יקבלו את זה ויבנו את זה. הפרויקט הזה מתקדם בגלוי, ובאופן שלא גלוי. כולם מעוניינים בזה. וזאת דוגמה, איך בין השאיפה לשלום לביטחון, אפשר לנקוט ביוזמות. כמו יוזמת האי מול עזה, שהיא רלוונטית יותר מתמיד. אני מביא הצעה אסטרטגית שטוב לנו ולהם. כל ההיבט האזרחי כבר מזה שנים רבות. זאת הדרך להנהיג את מדינת ישראל. רבים מחפשים דרך, מנהיגות סוללת דרך לרבים".