פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (שני) לפרקליטו של ראש מועצת הדר, חן פיליפוביץ, כי הוחלט לסגור את תיק החקירה שהתנהל נגדו בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית מילולית. החקירה כנגד ראש המועצה נפתחה כזכור ביוני 2018 כשבמרכזה תלונה שהוגשה על ידי עובדת לשעבר במועצה, שטענה כי הוטרדה במספר הזדמנויות על ידיי פיליפוביץ.



העובדת הגישה את התלונה במקביל להליכי הפיטורים שהתנהלו נגדה. עם סיום החקירה, באוגוסט 2018, העבירה המשטרה את הממצאים והמסקנות ממנה, לרבות המלצתה שאין להמשיך בניהול התיק ויש לסגור אותו. נציין כי פיליפוביץ נחקר בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית במספר הזדמנויות ובמהלך חקירתו הכחיש את החשדות נגדו באופן גורף ומוחלט.



לאחר בחינת חומר הראיות החליטה הפרקליטות לאמץ את המלצת המשטרה ולגנוז את התיק בעילה של חוסר אשמה, למעט בעניינה של אמירה אחת, שלגביה הוחלט כי התיק ייסגר מחוסר ראיות מספיקות לצורך העמדה לדין פלילי. 



פיליפוביץ מסר כי "החלטת הפרקליטות לסגור את התיק שמה סוף לניסיון מכוער להכפיש את שמי על לא עוול בכפי. גם במשטרה וגם בפרקליטות הבינו כי מדובר בתלונת שווא המונעת מאינטרסים זרים. כבר חמש שנים אני עושה לילות כימים למען התושבים, ותלונת השווא נולדה רק לאחר שפעלתי כנגד מי שהתעמרה פעם אחר פעם בסייעות הגנים שהיו נתונות למרותה. אני מברך על כך שלאחר בדיקת התלונה הבינו גם במשטרה וגם בפרקליטות מה הן הסיבות האמיתיות להגשת תלונת השווא, ואמשיך לפעול למען התושבים, כפי שגם עשיתי ללא הפסקה עד היום".



מהפרקליטות נמסר כי הודעה על סגירת התיק נמסרה למתלוננת בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה.