חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אמר הבוקר (שני) בראיון בגלי צה"ל כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט אחראי לאובדן ההרתעה של צה"ל, וטען שהצבא "מגביל את הקבינט". לדבריו, הרמטכ"ל לא ממליץ לגורמים המדיניים על פעולות מיוחדות ובכך מונע יציאה לפעולה כלשהי. הפרשן הצבאי של "החדשות", רוני דניאל, לא אהב את דבריו של ביטן, כינה אותו "פחדן" בתכנית של עודד בן עמי וציין כי הכתובת של ביטן אמורה להיות ראש הממשלה נתניהו ולא הרמטכ"ל.

לדבריו, "מאז שביקשת שאתייחס לדבריו של ביטן, חשבתי מה אומר. אני מכיר את נפשי הסוערת כשאני מתבטא בחריפות, לעיתים מוגזמת, שמובילה לכל מיני ערעורים שלאחר מעשה. אז חשבתי מה אני יכול להגיד".
 
"ברוח המתינות", המשיך דניאל, "אני רוצה להגיד לביטן שהוא חתיכת פחדן. ביטן יודע בדיוק איך נקבעת המדיניות הביטחונית, והוא פחדן כי הכתובת היא רה"מ נתניהו. הוא יכול לקבל החלטות, הוא יכול לתת הוראות לצבא. צה"ל עובד אצל המדינה ולא הפוך".
"המדינה יכולה להורות מה לעשות. הצבא מציג את התמונה והפוליטיקאים צריכים לקבל החלטה. ביטן לא יגיד מילה על הקבינט או על הממשלה, הוא יודע הרי שהרמטכ"ל מהיותו משרת במדים לא יכול לענות לו. הצבא לא מתווכח עם פוליטיקאים. אגב, אנשי צבא לא מוכנים להגיב, אבל הם אומרים לי שיש להם הרבה מאוד מה להגיד".


"ביטן, אולי תרים את מידתך ולא תלך כפוף?". רוני דניאל. צילום: חן גלילי

 
דניאל המשיך לתקוף בחריפות את "הפחדנות של ביטן", לדבריו. "אלו דברים איומים, נוראים ומביכים. אני רוצה להגיד לך ולאזרחי המדינה הזו: איזנקוט הוא מהבולטים שבבולטים שבקרב הרמטכ"לים בצה"ל, בכל הממדים. גם המבצעיים וגם הערכיים. להגיד על איש כזה שהוא מחליש את ההרתעה זו בושה וחרפה של איש קטן שמנסה לשפר עמדות בכל מיני מקומות".
"עדיף שנתניהו יקרא לביטן ויסביר לו שהצבא נוהג באיפוק כיוון שרה"מ אומר שזה על דעתו. ביטן, תקום ותגיד מילה פעם אחת על רה"מ, אולי תרים את מידתך ולא תלך כפוף?".