עורך הדין, ד"ר יעקב וינרוט, הלך לפנות בוקר (שלישי) לעולמו בגיל 71, זאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב כי "רעייתי ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו״ד יעקב וינרוט ז״ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי".



וינרוט הקים את משרד עורכי הדין "וינרוט ושות'" בשנת 1972, ושימש כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב מ-1974. במהלך הקריירה שלו הוא ייצג רבים מהצמרת הפוליטית בישראל, בהם נתניהו, בפרשיות "בר-און חברון, "פרשת עמדי" ובתיקים 1,000 ו-2,000, וכן בנושא תחקיר הצוללות. כמו כן, ייצג את רפאל איתן ("רפול"), השר לשעבר מאיר שטרית, נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן, ואת השרים צחי הנגבי, אביגדור ליברמן ואחרים.

צילום: נאור רהב


צילום: יהונתן שאול


 

מלבד זאת, הוא התפרסם כמי שלקח תיקים ללא קשר לתפיסתו הפוליטית. במסגרת זו, ייצג את מרגלית הר שפי, ידידתו של יגאל עמיר, בבית המשפט העליון, והיה בין עורכי הדין שייצגו חלק מנאשמי המחתרת היהודית בין השנים 1984-1985. מהעבר השני, הוא ייצג גם את הח"כ לשעבר סאלח טריף, כמו גם את חבר הכנסת אחמד טיבי ואחרים.



בשנת 1991 הוצע לו לכהן בבית המשפט העליון אך הוא סירב, בעצת רבנים. בשנת 2017 חלה מי שנחשב לאחד הסנגורים הבכירים בתולדות המדינה בסרטן, אך המשיך להופיע בבתי המשפט.