ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע היום (שלישי) לקרית שמונה, אחד מהמעוזים הגדולים ביותר של הליכוד, על מנת לחנוך מוקד לרפואה דחופה (חדר מיון קדמי) בעיר הצפונית. נתניהו, אשר דיבר בתקשורת לא מעט פעמים בשבוע האחרון, ציפה להגיע לאירוע סולידי, אך תקרית עם תושבת המקום, אורנה פרץ, גרמה למהומה במהלך נאומו. 


נתניהו החל לדבר על החשיבות של קרית שמונה וסיפר עד כמה הוא "אוהב את העיר", כאשר נקטע על ידי תושבת המקום, תומכת שלו, שהגיעה למקום ורצתה להציף בעיה שמפריעה לה על סגירת חדר המיון בעיר. בשלב מסוים, לאחר שקראה מספר קריאות מהקהל, והתבקשה להירגע על ידי הנוכחים, שטענו שהיא "עושה פרובוקציה", אך המשיכה בשלה. בשלב זה, החליט נתניהו לענות לה בצורה לא דיפלומטית ואמר: "את משעממת אותנו, תביאי דברים מעניינים. את פשוט לא מעניינת". 

הדברים, שזכו למחיאות כפיים סוערות מתומכיו, לא עצרו את התושבת, שהמשיכה וצעקה לעברו: "אני בוחרת בך כל ארבע שנים זה פשוט ביזיון אם ככה אתה מתנהג לקהל הבוחרים שלך, זה פשוט ביזיון". ראש הממשלה הנמיך את הטונים לאחר מכן והוסיף: "אני בא הנה כי אני אוהב את קריית שמונה רעייתי ואני אוהבים את קרית שמונה". פרץ, אגב, הוצאה מהמקום. 

מאוחר יותר נמסר מלשכת רה"מ כי  "צר לנו שלא מציגים את התמונה המלאה, מדובר באישה שהפריעה לראש הממשלה כולל כשביקש לדבר על יעקב וינרוט. האישה צעקה 'יום עצוב', ראש הממשלה ענה שנכון, זהו יום עצוב עקב פטירתו של יעקב וינרוט אך לצערנו היא בחרה בכל זאת להפריע".

גורמים בסביבתו של רה"מ מוסיפים כי רה"מ לא נוטה להשיב כך לאלה המפריעים בזמן נאומו, אך זו חצתה כל נורמה מוסרית ואנושית כשבחרה להפריע כשדיבר על לכתו של וינרוט. הפרעה זו בזמן שביקש לדבר על ידידו יעקב וינרוט, הכאיבה מאוד לראש הממשלה.

עימות פומבי גם ללפיד

מי שעוד ספג היום הפרעות באמצע הנאום שלו היה ח"כ יאיר לפיד, שנאם בכנס הליגה נגד השמצה שהתקיים בבנייני האומה בירושלים ונאומו נקטע בצעקות שתקפו אותו על כך שהוא מדבר נגד ראש הממשלה. בתגובה לכך אמר יו"ר "יש עתיד": "הניסיון להשתיק אותי עכשיו בצעקות מהקהל בוועידה של הליגה נגד השמצה לא הצליח.

"הצעקנים לא מפחידים אותי. לא תהיה פה דמוקרטיה מדיבורים מכובסים, אלא מזה שנלחם נגד הפוליטיקאים שמשחיתים את החברה הישראלית. אני מודיע לכל מי שמזמין אותי לנאום: אני הולך לדבר על פוליטיקה. כל הזמן. המערכת הפוליטית שלנו מושחתת ומקולקלת והגיע הזמן לתקן אותה".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) תקפה את רה"מ ואמרה: "נתניהו שכח את הפריפריה, הנאום שלו אתמול היה רק תזכורת לאיש מנותק שיושב במגדל השן, היום הוא כבר אמר את זה בפה מלא, הפריפריה לא מעניינת אותו. ככה מתנהג מי שאיבד את דרכו - מזלזל במצוקת המצביעים שלו עצמו. הוא לא ראוי להם".

חה"כ לאה פדידה (המחנה הציוני): "בנימין נתניהו הוא מכונה תקשורתית משומנת ולכן נדיר שיוצאים לו מהפה דברים שהוא לא תכנן מראש לומר אותם. היום קרה הדבר הנדיר הזה עת הטיח כלפי תושבת העיר 'את לא מעניינת, את משעממת אותנו'. למען האמת, זו האמת העומדת מאחורי מדיניות נתניהו כלפי תושבי הפריפריה מזה עשור: הזנחה מכוונת ופושעת שנובעת מכך שתושבי הפריפריה פשוט לא מעניינים אותו".