הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ערכה מבצע אכיפה אינטרנטי בתחום התיירות, ובכל האתרים שנבדקו עולה חשד להפרות, לכאורה, של חוק הגנת הצרכן. ברשימה מצויות חברות תיירות מובילות שמפעילות אתרי תיירות, בהן אל על, ארקיע, ישרוטל מלונות (1981) בע"מ, פתאל, קווי חופשה בע"מ, איסתא, דיזנהאוז, בי.טי.סי בע"מ ועוד.

עיקרי ההפרות שנמצאו במבצע, עוסקים בהטעיה. כלומר, הצגת מחיר מסוים שמשתנה כאשר הגולשים לוחצים על הקישור (לינק). בנוסף נמצא כי החברות ביצעו, לכאורה, הטעיה בגובה דמי הביטול, שהנו גבוה ממה שהחוק מורה. הטעיה נוספת הנה מכירת חבילות שנגמרו (בידיעה שנגמרו), והצעת חבילות חלופיות יקרות יותר. במסגרת זו, לא מוצגות דרכי ביטול עסקה והאפשרויות לביטול, אין הצגה של נתוני בסיסיים של החברה שמפעילה את האתר, נדרש ביטול בכתב בלבד, וישנן תוספות למחיר הסופי שלא מצוינות.
 
במסגרת פעילותה של הרשות, נאספו נתונים המצביעים, לכאורה, על הפרות שכיחות בתחומי התיירות. מרבית ההפרות יכלו להימנע אם היה בידי הצרכנים ידע בסיסי לגבי זכויותיהם, ולגבי פרטי העסקה. ברשות ממליצים למשתמשים בשירותי אתרי אינטרנט לוודא דרכי ביטול עסקאות לגבי טיסות ומלונות. מומלץ לא לבצע עסקה מאתר שאינו מוכר לצרכן, ומאתר שאינו מציג את פרטי העוסק בארץ ובחוץ לארץ,
ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל ראש אגף חקירות ומודיעין בפועל ברשות, מסרה כי "מבצע אכיפה זה בא לתת מענה לצרכנים הרוכשים חבילות, טיסות ומלונות באמצעות אתרי האינטרנט השונים בתחום התיירות. עסקאות המתבצעות ללא קשר ישיר עם העוסק מחייבות גילוי של כל הפרטים המהותיים על מנת לאפשר לצרכן לבצע רכישה מושכלת, תוך ביצוע השוואת מחירים. חופשת הקיץ וחופשת החגים הנה עונת השיא ברכישת מוצרי תיירות, ולכן ביצעה הרשות מיקוד אכיפה בתחום בעונות אלו. לאחר סיום החקירות הרשות תפעל למיצוי הדין כנגד עוסקים שנמצאו מפרים בכלים העומדים לרשותה".