כשבוע אחרי שבית משפט השלום בירושלים קבע שעל שתי פעילות BDS מניו זילנד, יהודיה ופלסטינית, לשלם פיצויים לשלוש רוכשות כרטיסים למופע של הזמרת לורד, בשל ביטול ההופעה, התייחס לפסיקה שר המשפטים הניו זילנדי וקרא לה "תעלול פוליטי". השר, אנדרו ליטל, התראיין לסוכנות הידיעות האוסטרלית והבהיר כי אין הוא לוקח את ההחלטה ברצינות.



"זה מאוד חריג שבית משפט יפסוק כלפי אנשים שלא תחת חסותו השיפוטית", אמר ליטל והוסיף, "הפסיקה נראית לי כמו תעלול פוליטי, או לכל הפחות החוק עליו היא מתבססת, וכך צריך להתייחס אליה". כזכור, בית משפט השלום בירושלים פסק כי פעילות ה-BDS, ג'סטין סאקס ונאדיה אבו שנהאב, ששלחו מכתב לזמרת הניו זילנדית ובו קראו לה לבטל את הופעתה בישראל וזאת השל מה שהן הגדירו כפשעים שמבצעת ישראל ביהודה ושומרון.



בית המשפט קיבל את טענת השלושה על בסיס חוק החרם, וקבע כי על פעילות ה-BDS לשלם לשלוש התובעות 45 אלף שקל פיצויים. עם קבלת פסק הדין הודיעו כי אין בכוונתן לשלם את הפיצויים, וטענו כי מדובר ב"תרגיל שמטרתו היחידה היא להטיל אימה על מבקרי ישראל". במקום זאת, השתיים החלו בקמפיין תרומות למען ארגון בריאות ברצועת עזה, קמפיין שגייס עד כה כ-130 אלף שקל.