כלל השוטרים, הסוהרים והגמלאים הזכאים ייהנו מתוספת אי ביטחון תעסוקתי. כך הוסכם אתמול בתום דיון בין שר האוצר משה כחלון לשר לביטחון פנים גלעד ארדן. בכך, סבורים בשני המשרדים, יצליחו לתקן את העוולה ולהשוות את שכרם של כלל גופי הביטחון. עד היום נהנו מאותה התוספת אנשי צבא בלבד. 



השניים, שמנהלים משא ומתן ארוך, סיכמו על המתווה לתשלום תוספת אי ביטחון תעסוקתי בכפוף להחלטת ממשלה, להסדרה משפטית ולאישור ארגוני גמלאי המשטרה ושירות בתי הסוהר (שב"ס). מדובר בסיכום שהושג לאחר התנהלות בת שבועיים בין סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן למנכ"ל המשרד לביטחון פנים משה (צ'יקו) אדרי.

גימלאי השוטרים חוסמים את הכניסה למשרד ראש הממשלה. צילום: יניר קוזין


במשרד האוצר ובמשרד לביטחון פנים סבורים כי מדובר בהחלטה היסטורית, אשר השיגה את מלוא התוספת המשולמת בצה״ל ומתקנת עוול היסטורי. על פי התוכנית שאושרה, המנגנון שסוכם קובע תשלום של חלק מהתוספת כבר בינואר 2019 לגמלאים, לשוטרים ולסוהרים הפעילים בשתי פעימות. כבר ב-2020 כל הסוהרים והשוטרים יקבלו בשכרם את תוספת השכר המלאה לשכר השוטף.



מהמשרד לביטחון פנים מסרו כי "סוכם שתשלומי הרטרו בסך של כ-7 מיליארד שקלים בגין הזכאויות משנת 2006 ואילך ישולמו בפריסה ל 15 שנה, כאשר תינתן עדיפות לתשלום לגמלאים, בדגש על הגמלאים המבוגרים".



השרים סיכמו גם על הקמת מנגנון הלוואות בסבסוד המדינה ובאמצעות המערכת הבנקאית, אשר יאפשר לגמלאים לקבל את התשלומים הרטרואקטיביים בהקדם על מנת שלא ישלמו ריבית.



השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "מדובר בהסכם היסטורי שמהווה תיקון עוול אדיר. ההסכם מביא להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לתנאי משרתי הקבע. העורף הפך לחזית. השוטרים והסוהרים נמצאים כיום בקדמת המאבק היומיומי למען בטחון אזרחי מדינת ישראל".



כזכור, בחודש שעבר הגיעו עשרות גמלאים למשרד ראש ממשלה בירושלים וצרו על שעריו ומנעו כניסה ויציאה ממנו. בתחילה, המשטרה נערכה במקום יחד עם כוחות מג"ב, אך בעקבות עימותים אלימים שפרצו במקום, שרי הממשלה התבקשו שלא להגיע לבניין.


כתוצאה מכך, הנחה ראש הממשלה נתניהו את משרדי האוצר וביטחון פנים לנהל משא ומתן עם הגמלאים ולהביא את תוצאותיו לממשלה תוך 45 יום, בעקבותיו החל המו"מ שתוצאותיו המשמחות עבור הגמלאים מפורסמות היום.