ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei) השיקה במתחם EXCEL בלונדון את סדרת מכשירי הדגל החדשים שלה מסדרת ה-MATE 20 ששמים דגש על שימוש מתקדם בבינה מלאכותית המשפרת ומייעלת את החוויה האישית של המשתמש מול המכשיר. במהלך ההשקה החברה שמה דגש על שלושה מכשירים: ה-Mate 20 Pro, ה-Mate 20 והמכשיר המיועד לגיימינג Mate 20 X. 

הדגם הבכיר, ה-PRO, בעל מסך OLED של 6.4 אינץ, משולב כמובן עם חיישן טביעת אצבע אך גם מאפשר זיהוי פנים באמצעות חיישני תלת מימד (3D) שנמצאים בקדמת המכשיר. המכשירים משתמשים במערכת ההפעלה החדשה של גוגל פאי 9 ובעלי מעבד חזק ה-Kirin 980 המשלב בינה מלאכותית, בנוסף יש מעבד רשת כפול (NPU DUAL) ומצלמת Leica Triple עם עדשה אולטרה רחבה שמאפשרת לכם יותר שליטה על המרחק מאובייקט הצילום מבלי הצורך לזוז ממקומכם.

המכשיר בעל 6GB זיכרון RAM וכולל שלוש מצלמות בגב המכשיר, הראשית ברזולוציה 40 מגה פיקסל, עדשה נוספת 20 מגה פיקסל ושלישית של 8 מגה פיקסל עם זום אופטי X3. המצלמה הקדמית ברזולוציה 24MP וכמו בשנה שעברה יש שלל אופציות של משחק עם התמונות וקטעי הוידאו שאתם מצלמים, השנה האופציות התרחבו ומאפשרים גם יכולת לשלב מציאות רבודה באמצעות סריקות התלת מימד של מכשיר הפרו ושילובם בצילומים וסרטונים רגילים במשחקים וברשתות החברתיות.


המכשירים החדשים של וואווי. צילום: יח"צ


ה-Mate 20 מגיע עם מסך 6.53 אינץ' בטכנולוגיית LCD וללא חיישני תלת מימד וזיהוי טביעות אצבע מתחת למכשיר כמו שיש בפרו, אך הוא גם מצויד במעבד ה-Kirin 980 ובל מערך צילום הכולל שלוש מצלמות בגב המכשיר ברזולוציות 12MP, 8MP ומצלמת זווית רחבה של 16MP, בקדמת המכשיר מצלמת סלפי של 24MP. יש לציין כי מכשיר זה בעל 4GB זיכרון RAM ו-128GB נפח אחסון.

בניגוד לפרו שבעל תקן גבוה יותר לעמידות למים, המייט 20 מוגן רק נגד התזות, אבל בכל מקרה וואווי השיקה כיסוי חדש שמאפשר להכניס את כל המכשירים לים או לבריכה ללא חשש. הסוללות התחזקו גם השנה ועומדת על קיבולת של 4,000 מיליאמפר-שעה, כאשר מכשיר הפרו מצויד גם בטכנולוגיית טעינה אלחוטית ובנוסף מסוגל להטעין בעצמו מכשירים אחרים, גם מחברות אחרות.

מכשיר נוסף שהוצג היה ה-X המיועד לגיימינג, יש לו מערכת קירור ייחודית בשם "וייפר צ'יימבר" ויכולת להתחבר אלחוטית למקלדת, עכבר ומסך. המסך של המכשיר הוא בגודל 7.2 אינץ' וסוללה בעלת קיבולת 5000 מיליאמפר לשעה, ולפי הביצועים שהוצגו בתצוגה הוא יספק תחרות אמיתית למכשירי הגיימינג האחרים, בהנחה ואכן יגיע לישראל.

השעון החכם של וואוי. צילום: יח"צ


בנוסף החברה הכריזה גם על שעון חכם עם בטרייה שמחזיקה שבועיים, עם עיצוב ייחודי ונוח ויכולות ניטור מעולות כמו מוניטור לדפיקות הלב. הבשורה האמיתית שיצאה מההשקה של וואווי זה למעשה עצם קיומה, תחרות אמיתית בשוק עם מכשירים מאוד חזקים ושיתוף פעולה מאסיבי עם גוגל, שמאפשר לה גם ליהנות מהבינה המלאכותית החזקה של ענקית הטכנולוגיה וכמובן משלל המידע שגוגל אוספת ומחזיקה דרך שלל מוצריה.

המכשירים צפויים להגיע בסוף החודש, מחיר הפרו יעמוד על כ-4,000 שקל, המייט 20 כ-3,000 שקל והשעון כאלף שקל. השילוב בין טכנולוגיית הצילום המתקדמות, הבינה המלאכותית שיודעת לזהות ולשפר את התמונות, יכולות הסריקה בתלת מימד ושלל המוצרים המוצעים בידי גוגל במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות הופכות את ההשקה לבסיס מבטיח לעתיד מעניין עבור השוק המתפתח הזה.

הכתב היה אורח מטעם וואווי בלונדון.