השקט הופר: רקטה פגעה הלילה (רביעי) בבית מגורים בבאר שבע, בעת ששהו בו בני המשפחה. במד"א דיווחו כי אין נפגעים, אך נגרם נזק כבד למקום, ומספר תושבים לקו בהתקף חרדה. בעקבות הירי דיווח דובר צה"ל כי מטוסי קרב החלו בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה. רקטה נוספת נפלה בים מול חופי אחרת הערים בגוש דן.



בנוסף, אישה כבת 50 וגבר בן 40 נפצעו קל לאחר שנחבלו במהלך ריצה למרחב המוגן. הנפגעים פונו לבית החולים סורוקה. בעקבות הירי הוחלט כי היום לא התקיימו הלימודים בבאר שבע. כמו כן, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה. 



כאמור, בשעה 3:40 נשמעה אזעקת צבע אדום במספר אזורים במרכז הדרום, ביניהם בבאר שבע, עומר, תל שבע, תלמי אליהו, נבטים, לקיה, תל תאומים, תלם, אבו תלול ואום בטין. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור רקטה מרצועת עזה אל שטח ישראל, והוסיף כי באותו אירוע זוהה שיגור נוסף שנפל ככל הנראה בים. 



גיבורת היום היא מירי גולדשטיין, אם המשפחה שביתה נפגע. היא התעוררה מהאזעקה ומיהרה להכניס את ילדיה למרחב המוגן בקומה מתחת, שניות בלבד לפני הפגיעה ההרסנית. בשיחה עם חדשות עשר אמרה: "שמעתי אזעקה, חשבתי שמדובר בחלום. כשהתעשתתי מיהרתי לקחת את הילדים לממ"ד. אני עדיין רועדת ומפחדת".



ירון בראל, חובש בכיר במד"א,, אמר בגלי צה"ל כי "אם האמא לא הייתה מכניסה את הילדים למקלט, הם היו נפגעים ברמות הרבה יותר קשות. זה יכול להציל חיים". 



"הגוף שלם, עכשיו צריך לעבוד של שלמות הנפש"


אורה, אחותה של האישה שביתה נפגע: "קיבלתי טלפון ונסעתי בבהילות לשם. מתחילים להבין את עוצמת הפגיעה והנזק הרב. לא נשאר בית פרט לממ"ד. הילדים בני 12, 10 ו-8. הנפילה היתה בחדר מחשב שאין שם אף אחד. הם ירדו לממ"ד וזה הציל את החיים שלהם. הגוף שלם עכשיו צריך לעבוד על שלמות הנפש. זה מחזה שקשה לעכל, בטח לילדים. אנחנו עסוקים בלעטוף אותם באהבה". 



גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', קרא לתושבי העיר להיכנס למרחבים המוגנים: "הנזק יכל להיות גרוע הרבה יותר: "אנשים כאן כבר מבינים שצריך לרוץ למרחב מוגן, הפגיעה היום הייתה הרסנית - בנס אנשים לא נפגעו".



מנהל מרחב נגב במד"א, איציק אלפסי, סיפר: "מיד עם השמע האזעקה, צוותי מד"א הערוכים בכוננות בעיר התמגנו ועלו על האמבולנסים, קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פגיעה ישירה בבית ויצאנו במהירות למקום עם כונני מד"א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. כשהגענו הבחנו בהרס בחלק מבית פרטי וביצענו סריקות לוודא שאין נפגעים".
חובש בכיר במד"א, ירון בראל, הוסיף: "לבית של השכנים הגיעו אשה כבת 39 ושלושת ילדה כבני תשע, עשר, ושנתיים. הם היו בהכרה מלאה ועם סימני התקף חרדה, הם סיפרו כי נכנסו לממ"ד ומיד לאחר שנעלו את הדלת נשמע פיצוץ עז והכל רעד. הענקנו להם טיפול ראשוני במקום".

זוהי הרקטה הראשונה ששוגרה לעבר שטח ישראל מזה כחודשיים, אז כזכור, פגעה הרקטה בבאר שבע, ולא גרמה לנזק ולנפגעים. נפילה זו הייתה הראשונה מאז צוק איתן.