הסלמה בדרום: לאחר פגיעה ישירה של רקטה בבית מגורים בבאר שבע
נפילת גראד בבאר שבע
 ונפילה נוספת בים מול חופי גוש דן, מטוסי חיל האוויר תקפו הבוקר (רביעי) ברצועת עזה. כעבור שעה נשמעה אזעקה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. צה"ל מסר כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים בצפון הרצועה בזמן שניסו לבצע שיגור לעבר ישראל. בתוך כך, החמאס והג'יהאד האסלאמי הכחישו בהודעה משותפת כי הם עומדים מאחורי שיגור הרקטות הלילה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. 

כאמור, הרקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה פגעה בבית בעיר הדרומית. בעת ששהו בו בני המשפחה. במד"א דיווחו כי אין נפגעים, אך נגרם נזק כבד למקום, ומספר תושבים לקו בהתקף חרדה. רקטה נוספת נחתה בים מול חופי גוש דן. בעקבות ההסלמה, הרמטכ"ל גדי איזנקוט הקדים את שובו מארצות הברית. ישיבת הקבינט שהייתה אמורה להתקיים היום נדחתה.

כמו כן, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה. על פי דיווחים פלסטינים, מטוסי חיל האוויר שיגרו מספר טילים לעבר דרום הרצועה ואחד למרכזה ובהתקפה נפגעו שמונה בני אדם, בהם שישה ילדים בעיר דיר אל בלח שבמרכז הרצועה.בעקבות הירי הוחלט כי היום לא התקיימו הלימודים בבתי הספר בבאר שבע, שדרות ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב. הלימודים באוניברסיטת בן גוריון מתקיימים כרגיל. 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קרא בגל"צ לחדש את מדיניות החיסולים כלפי הנהגת חמאס: חמאס שנושא באחריות לנעשה ברצועת עזה הוא הכתובת. חמאס הוא הריבון בעזה וצריך להתייחס למה שקורה ברצועה כאחריות של הנהגת הארגון. מתי שלא יהיו הדיונים בקבינט. יש הבדל בין טרור העפיפונים לבין אירועים מהסוג שקרו הלילה. הם מצדיקים את הצורך לגבות מחיר אישי מראשי החמאס. אנחנו רואים שהנהגת החמאס יחד עם אבו מאזן סיכלו את ההסדרה. צריך להעלות את רף התגובה והמחיר לראשי הארגון. כמדיניות הגענו לשלב שצריך לחזור לאיום אישי על ההנהגה. אין פה ברירה אלא לעלות שלב. מניח שהחלטות התקבלו בזמן הקרוב".

תקיפת צה"ל ברצועה. צילום: רויטרס


צילום: מד"א


פגיעת הרקטה בב"ש. צילום: מד"א


"אנחנו עברנו את המועד להגעה להסדרה. הניסיונות המצריים לא צלחו. החמאס מעדיף לייצר עימות עם ישראל ועל הדרך לקבל את תשומת הלב מהעולם הערבי", הוסיף ארדן.

בעקבות החלטת ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שלא לקיים לימודים בעיר הסתדרות המורים הודיעה כי עובדות ועובדי הוראה עם ילדים קטנים יוכלו להישאר בביתם ולא להגיע לבתי הספר. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: ״אני רוצה לחזק את כל תושבי הדרום ומאחלת לימים שקטים. הסתדרות המורים מלווה את עובדי ועובדות ההוראה בדרום ותעניק להם כל סיוע שיידרש״.
כאמור, בשעה 3:40 נשמעה אזעקת צבע אדום במספר אזורים במרכז הדרום, ביניהם בבאר שבע, עומר, תל שבע, תלמי אליהו, נבטים, לקיה, תל תאומים, תלם, אבו תלול ואום בטין. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור רקטה מרצועת עזה אל שטח ישראל. כאמור, באותו אירוע זוהה שיגור נוסף שנפל ככל הנראה בים מול חופי גוש דן. 

בהכנת הידיעה השתתפו: טל לב רם, אלון חכמון, אריק בנדר, יניר קוזין ועפר לבנת