לילה מתוח עבר על תושבי באר שבע והאזור לאחר שרקטה מרצועת עזה נפלה בלב שכונת מגורים בעיר ופגעה בבית מגורים. שירה, תושבת העיר, מספרת הבוקר (רביעי) ל"מעריב-אונליין" כי "היה לילה מלחיץ ביותר, לא הייתה שום הכנה, פתאום בשלוש וחצי לפנות בוקר שמענו רעש מטורף של אעזקה, בום היסטרי. הילדים לא עיכלו ולא ממש הבינו מה קורה וביטלו לנו את הלימודים אז היום אנחנו בבית".



פגיעת רקטה בבית בבאר שבע

"זה היה רחוב מכאן כך שהיה לילה די מזעזע אבל החיים חזקים מהכל, זה מה שהמדינה מלמדת אותך", מספרת תושבת נוספת ואחרת מוסיפה כי ילדיה התלהבו שלא יתקיימו לימודים כי אמור היה להיות להם מבחן. "אנחנו אחרי לילה לבן, זה פגע בבית ליד בית הספר של הבן שלי והוא התלהב שאין בי"ס כי בוטל לו המבחן. לא נראה לי שהם כל כך מבינים מה קרה".



ראש העיר, רוביק דנילוביץ' הודיע כי בעקבות נפילת הרקטה לא יתקיימו לימודים: בעקבות פגיעה ישירה של טיל בבית בבאר שבע ולאחר שקיימנו הערכת מצב, לא יתקיימו הלימודים במוסדות החינוך היום, נעדכן בהתאם להתפתחויות".



צילום: AFP



חלק מהתושבים לא הבינו את החלטתו והיא הביאה לתגובות נסערות ברשתות החברתיות. "ההישארות בבית לא עוזרת, המקלטים סגורים", כתבה אחת ואחר הוסיף: "200 אלף איש מושבתים בגלל הרשעים האלו, ככה זה עובד? צריך פעולה אווירית וחזקה בעזה דחוף עוד השבוע".



מנגד, תושבת אחרת חיזקה את ראש העיר: "גם אם יש ממ"ד ההנחיה היא שאם יש אזעקה במהלך יום לימודים, ההורים צריכים לבוא ולקחת את ילדיהם, הייתם מעדיפים לבוא תחת אש? כי בינתיים הרכב לא ממוגן וגם הדרך לא". תושבת נוספת כתבה "יישר כוח, כל הכבוד שאתה לוקח אחריות על התושבים".