בעקבות ההתדרדרות במצב הביטחוני בדרום הארץ ולאחר שרקטה מרצועת עזה פגעה בבית מגורים בבאר שבע ובנס לא הייתה פגיעה בחיי אדם, השר לשעבר אפי איתם העריך שאין מנוסה מסבב נוסף ברצועה: "צריך להבין שאין פתרונות קסם שיקרו מהיום למחר", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM.



לדברי איתם, "כולנו זוכרים את מדינת ישראל נאבקת על ביטחון גבולותיה מאז ומתמיד. מדינת ישראל בעיקר קונה זמן להתפתחותה ועושה זאת טוב. לפעמים יש סיטואציות שמאפשרות לשנות דברים מיסודים כמו במלחמת ששת הימים, מלחמת קדש ומלחמת לבנון במידה מסוימת. מה שעומד לפנינו כעת הוא סבב שבעיקרו תחזוקת ההרתעה של מדינת ישראל. זה לא רומנטי, לא דרמטי ולא 'זבנג' וגמרנו'".



כשנשאל כמה זמן עוד נסבול מסבבים בעזה השיב איתם, שהיה קצין בכיר בצה"ל: "כל מדינת ישראל היא סבב ביטחוני אחד גדול. מה שעומד לפנינו כעת היא פעולה לחיזוק ההרתעה. הרתעה בגדר שנשחקה, הרתעה תוך טיפול במנהרות, טיפול ביכולת הרקטית וגם להכניס למשוואה סיכולים ממוקדים".



"כבר יש לנו פרספקטיבה היסטורית", הוסיף, "חווינו פיגועי טרור קשים בצפון, בדרום ובמרכז ומדינת ישראל חיה. זה לא בגלל שהיא מקבלת את זה אלא בגלל שזה חלק מהחיים. הסבבים הללו אינם בזבוז זמן אלא חלק מהמלחמה ארוכת השנים שישראל מנהלת".



איתם סבור שזו לא העת לצאת למלחמה רחבה בעזה ולמוטט את שלטון את החמאס: "מיטוט שלטון חמאס וחיזבאללה קשורים למערכה הרחבה כנגד איראן שהיא האיום הקיומי האסטרטגי על מדינת ישראל. כל השיקולים לטפל בצבאות הללו קשורים לאיך תיראה המערכה עם האיראנים. אם שואלים את עמדתי, יידרש כעת סבב לחיזוק ההרתעה. סבב נוסף שכזה יהיה כרוך גם בפגיעה בפלסטינים חפים מפשע וגם באזרחים הישראלים ולא כי אנחנו רוצים ולא כי אנחנו מתכננים את זה. הציבור הישראלי צריך לדעת את זה. הממשלה צריכה לומר לציבור את הדברים בעין פקוחה בשיח אמיתי".