חמש נשים מעולם התקשורת מאשימות את העיתונאי דן מרגלית בהטרדה מינית, כך פרסם היום (רביעי) עיתון "הארץ". עד כה הגיעו לעיתון חמש עדויות שונות נגד מרגלית, ארבע מהן מתארות תקיפה מינית ואחת הטרדה מילולית, שאירעו לאחר הכרות על רקע מקצועי. שתיים מהנשים עברו בדיקת פוליגרף לבקשת "הארץ" ונמצאו דוברות אמת. אחת מהן היא עיתונאית "הארץ" לשעבר חנה קים, שחשפה את סיפורה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות לפני כשבועיים, בלי לציין את שמו של מרגלית.
בנוסף לעדות נגד מרגלית, פורסמה ב"הארץ" עדות נוספת של העיתונאית לשעבר נגד השר לשעבר חיים רמון. לאחר הפרסום, קים סיפרה הבוקר בתוכניתה של קרן נויבך בכאן ב' כי השר לשעבר חיים רמון נישק אותה בכוח בניגוד לרצונה לפני כמה עשורים. "החלטתי להפסיק לשתוק ולדבר, אני לא יכולה למות בלי לספר את הסיפורים על דן מרגלית ועל חיים רמון. אני נחשפת בעקבות תביעת ההשתקה שהגיש רמון נגד סטודנטית שכינתה אותו עבריין מין", אמרה, "מעידה חד פעמית זאת לא הייתה. הוא דחף את לשונו לתוך הפה שלי. כשהתפרסם הסיפור עם החיילת, הבנתי שזה לא משהו שקרה רק לי".
עוד הוסיפה: "אני חושבת ששתקנו הרבה שנים כי אמרנו שנמשיך הלאה למרות הדבר הזה וזה לא ירפה את ידינו. אני הצטערתי המון בשני האירועים האלה שלא התלוננתי בזמן אמת".

"אני חשבתי על זה המון וכל יום אמרתי 'חני את פחדנית'. די מספיק. שאלתי את עצמי אם יש לי את הכוחות להתמודד אם זה. קמפיין 'לא התלוננתי' מאוד עודד אותי ואמרתי שיש כאן הזדמנות לשחרר את הדבר הזה. יש כאן אספקט פלילי. בעיקר חשוב לי השינוי התודעתי. לקח לי זמן לעבור את השינוי הזה. אמרתי אז שאני לא אתעסק עם זה ואמשיך את חיי".

"הם ממשיכים להטיף לנו"

"אנחנו צריכות להמשיך לעשות. כשמגיע הרגע, חייבים לדבר על זה. זה חלק מעבודתנו הציבורית שאנחנו צריכים לעשות. ראיתי במשך השנים שמרגלית ממשיך להטיף לנו מי בני האור ומי בני החושך. הצביעות הזו הפריעה לי כפי שהפריעה לי השקרנות של חיים רמון". 

 
על חיים רמון: "האיש הוא עבריין אז שלא יטיף לי מוסר. אני מייסרת את עצמי עד היום שלא עמדתי לצד המתלוננת נגדו בבית המשפט. שתקתי מספיק. אני לא אתן לו עכשיו להתעלל באיזו סטודנטית באוניברסיטה. אם אוזמן לבית משפט להעיד אעשה זאת בשמחה. בזיכרון שלי שני האירועים האלה מאוד מאוד טריים. אני מקווה שעורכי התוכניות בטלוויזיה וברדיו ילמדו את הלקח ולא יאפשרו להם להתראיין ולהטיף לנו מוסר".
 
"כל הזמן שואלים אותי למה רק עכשיו התלוננתי - אמת היא אמת. בכל זמן ובכל מקום וצריך לדעת לשמוע אותה ולדעת להישמר מהצבועים והשקרנים שידיהם לא נקיות. את כל הזמן אומרת איך אצא עם הדברים האלה ומי יאמין לי. עם רמון זו הייתה טעות קשה שלי שלא התייצבתי לצד החיילת. צריכים שהדבר הזה לא ייפסק ותהיה תגובת שרשרת. שגברים ונשים יתלוננו. זו התנהגות לא מקובלת - מדובר בתקיפה והטרדה. הגיע הזמן שנדבר על זה כמה שיותר ולא נפחד".

רמון: "חוששת לנקוט בתאריך מדויק שמא אוכל להפריך את זה"
 
אתמול הגיב מרגלית ל"הארץ": "אין ממש בטענות באשר לאירועים שנטען כי התרחשו לפני יותר מ-30 שנים. אין בכוונתי להקדיש את שארית שנותיי לוויכוח חסר כל סיכוי בעת הזאת ובאווירה הרווחת".
 
תגובת חיים רמון ל"הארץ": "העובדה שגברת קים מתייחסת לאירוע שמבחינתה היה כנראה בעל משמעות ואיננה זוכרת את התאריך המדויק או בקירוב ומדברת על טווח של שנתיים הוא מוזר ומעיד כי היא חוששת לנקוט בתאריך מדויק שמא אוכל להפריך את זה. באשר לעובדה שהיא נמצאה דוברת אמת במכונת אמת - גם עיתון 'הארץ' צריך לדעת שזה חסר משמעות. אירועים שאירעו לפני שנה נרשמים בזיכרון בצורה שונה, בטח אירוע שאירע לפני 30 שנה, וערכה של מכונת האמת הוא כקליפת השום. הדבר העוד יותר חמור הוא שב-2006 עמדתי לדין על פרשת הנשיקה. המשטרה חיפשה בנרות ולא חסכה מאמצים למצוא מתלוננות נוספות ולא מצאה. גברת קים, שהיא בעלת קשרים ותודעה חברתית ופמיניסטית, היתה חייבת לבוא ולמסור עדות במשטרה על מנת לחזק את התלונה נגדי. העובדה שהיא שתקה אז מעידה כאלף עדים שכנראה היא חששה שאפשר יהיה להפריך את עדותה".
 
"מאז האירוע שהיא לא זוכרת מתי אירע בדיוק, היא היתה איתי בקשרים מקצועיים, ראיינה אותי, צלצלה אליי, לפחות עשרות פעמים. מעולם לא רמזה לי אפילו ברמז שעשיתי משהו לא תקין. לא זו בלבד שלא ניתקה את קשריה איתי, היא המשיכה את קשריה המקצועיים איתי ללא שום הסתייגות. מעולם לא העירה לי שהתנהגתי בצורה לא הולמת איתה. בניגוד לטענתה שסיפרה את זה לחבריה.
 
"הפרסום שאתם מפרסמים הוא פרסום שאין ביכולתי בשום דרך להתמודד איתו. יכול מחר כל אדם לבוא ולהתלונן על מה שהיה לפני 40 ו-50 שנה, וזה נראה לי התנהגות משונה ומוזרה מצדה של גברת קים שמקדשת אג'נדה גם במחיר הכפשה שאי אפשר להתגונן בפניה. הדבר מעיד על התנהגות שמטרתה לרמוס את כבודו של אדם באשר הוא. נראה לי שזה שוב חלק ממסע של כת פמיניסטית קיצונית נגדי שאין לי שום כוונה להיכנע לה, אלא להיפך, להילחם בה לטובת כל שהוכפשו מבלי שיש להם יכולת להתגונן".