ההבטחה ש"אם מתמידים, אפשר לרדת מידה אחת במכנסיים", שכנעה אותי להגיע לספא הורייזן במלון שרתון בתל אביב לטיפול אנטי־צלוליט והצרת היקפים. הטיפול (90 דקות, 750 שקלים) מבוסס על האפקט הסינרגטי העוצמתי של מרכיבי ים המלח הטבעיים: עיסוי בג'ל ים המלח לניקוז רעלים - פטנט בלעדי של AHAVA; ולאחריו עטיפת בוץ המסייעת בהחלקת עור הנוטה לצלוליט.

הטיפול מיועד להצרת היקפים, מתיימר להגדיר מחדש את קווי המתאר של הגוף ומתמקד בעיקר בירכיים ובישבן, למרות שיש כאלה המבקשים להרחיב את טווח הפעולה ולצמצם היקפים גם בזרועות. "טיפולים מיוחדים שהיו עד עכשיו פופולריים ונגישים רק במלונות או במכוני יופי בחו"ל, נכנסים עכשיו גם לספא במלונות בארץ", מעדכנת אותי עידית גנדלמן, סמנכ"ל הדרכה בינלאומי של חברת AHAVA. 
לפני שאני נכנסת לסשן של שעה וחצי, אני מקבלת יותר ביטחון בעזרת כוס שמפניה שאני לוגמת בחדר ההמתנה. בחדר הטיפולים אני נשכבת על הגב. המשימה הראשונה שלי היא לבחור את ריח השמן שבו יתחילו את הטיפול. כדי להתחבר לקונספט, אני מבקשת ריח ים, ואז המטפלת מתחילה בסדרת לחיצות וניעות קלות להרגעת הגוף.

עכשיו מגיע תורה של המשימה האמיתית, שלשמה הגעתי עד הלום. כאשר אני מתהפכת על הבטן, היא משתמשת בג'ל ים המלח תוך כדי ביצוע תנועות עמוקות בחלקה האחורי של ירך ימין, שנועדו להזרמת דם ומתיחת העור. היא תופסת וכאילו מגלגלת את העור, כשאני מרגישה סוג של צביטה קלה, אך לא כואבת.

טיפול אנטי־צלוליט והצרת היקפים. צילום: פרטי
טיפול אנטי־צלוליט והצרת היקפים. צילום: פרטי


התנועות שלה גולשות גם לצדי הירך, ובתום סשן הצביטות מגיע תורו של הבוץ. היא מורחת בוץ על האזור המטופל ומכסה בניילון ל־20 דקות כדי לשמור על החום. לאותה פרוצדורה בדיוק זוכה גם ירך שמאל שלי. כדי לא לבזבז לשווא את זמן ההמתנה, הגב והשכמות זוכים לעיסוי שמטרתו להרגיע ולעבוד על מערכת העצבים. 
 
בתום 20 דקות של מסאז', הבוץ יורד, ובמקומו המטפלת מורחת על הירכיים קרם בתנועות מעגליות במטרה להחדיר לחות. אני מרגישה קצת עקצוצים בירכיים, אך היא ממהרת להרגיע אותי: אלו יכולים להימשך גם כמה שעות אחרי הטיפול. הסקרנות לגבי תוצאות הטיפול בלתי נסבלת. רגע לפני שאני עוטה עלי את החלוק, אני מביטה סוף־סוף בירכיים. הן אכן נראות חיוניות ובורקות יותר, אבל כדי לרדת מידה במכנסיים - כנראה נותרה עוד כברת דרך ארוכה.

"אם עושים סדרה של כשמונה טיפולים, מתמידים בעטיפת הבוץ ובמקביל גם מתחזקים בבית על ידי שפופרת עיסוי מיוחדת שמכילה ג'ל של ים המלח - אפשר להגיע ליעד הזה", מעודדת גנדלמן ומבטיחה שזה גם מגובה במחקרים. אני כמעט חותמת בו במקום, אבל אז נזכרת שלכל חלום יש מחיר: סדרה כזאת אולי תוריד לי מידה במכנסיים, אבל גם תקרע לי את הכיס.