בעקבות המתיחות בדרום: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. לאחר הערכת המצב הביטחונית, נפגש ראש הממשלה עם ראשי רשויות בעוטף עזה. הערב צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני ולדון במצב בדרום.



תקיפת חוליית מחבלים ברצועת עזה

ראש הממשלה אמר בתום הערכת המצב הביטחונית: "סיימתי עכשיו הערכת מצב עם ראשי צה"ל וצמרת הביטחון. ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע - בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן. אני רוצה לומר לכם היום - ישראל תפעל בעוצמה רבה".

פגיעת רקטה בבית בבאר שבע


נתניהו סייר בחמ״ל אוגדת עזה שם פגש את תצפיתניות החמ״ל שזיהו הבוקר את חוליית השיגור שסוכלה ע״י צה״ל והביע הערכה לעבודת ופעילות החמ״ל באוגדת עזה.



נתניהו בהערכת המצב בדרום. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו בהערכת המצב בדרום. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



בתום הסיור באוגדת עזה, נפגש ראש הממשלה במועצה האזורית שדות נגב עם ראשי רשויות בעוטף עזה: תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב, אלון דוידי ראש עיריית שדרות, יאיר פרג׳ון ראש מועצת חוף אשקלון, אלון שוסטר ראש מועצת שער הנגב וגדי ירקוני ראש מועצת אשכול. 



כזכור, הלילה נורתה רקטה לעבר באר שבע ופגעה בבית בו שהתה משפחה. רקטה נוספת נורתה לעבר מרכז הארץ, אולם נחתה בים מול חופי גוש דן. לאחר הירי לעבר ישראל, מטוסי חיל האוויר תקפו ברצועת עזה. כעבור שעה נשמעה אזעקה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. צה"ל מסר לאחר מכן כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים בצפון הרצועה בזמן שניסו לבצע שיגור לעבר ישראל. בתוך כך, החמאס והג'יהאד האסלאמי הכחישו בהודעה משותפת כי הם עומדים מאחורי שיגור הרקטות הלילה.



בעקבות הירי הוחלט כי היום לא התקיימו הלימודים בבתי הספר בבאר שבע, שדרות ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב. הלימודים באוניברסיטת בן גוריון התקיימו כרגיל. בתוך כך, החל מהבוקר אותרו שלושה בלוני תבערה בשטחים פתוחים באשכול. באחד הישובים נגרם נזק לחממה כתוצאה מבלון תבערה. לא היו נפגעים.



דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר הבוקר (רביעי) כי לא מעניין את הצבא איזה פלג ירה והם רואים בחמאס אחראי לירי הרקטה "הארגון מייצר אווירה של טרור באירועי הגדר בהם נזרקים רימונים בשבועות האחרונים", אמר, "רקטות מהסוג הזה יש רק לחמאס או לג'יהאד האסלאמי". 
 
עוד הוסיף מנליס, כי מדובר בבחירה של חמאס בטרור על חשבון תושבי עזה ופירט לגבי התקיפות של צה"ל בתגובה לשיגור הרקטה. "תקפנו בין 20 מטרות ובין השאר גם מנהרת טרור. אנו ממשיכים במוכנות גבוהה של כל הכוחות". בנוגע לאי יירוט הרקטות ששוגרו, אמר מנליס כי "כיפות ברזל לא פרוסות בכל מקרה".