הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש בירושלים במשך כחמש וחצי שעות על מנת לדון בהתפתחויות האחרונות באזור הדרום לאחר הירי הלילה לעבר באר שבע. במקביל חמאס פרסם אזהרה כי במידה וישראל תתקוף הלילה יעדים ברצועת עזה הם יגיבו "בצורה מהירה ומידית".



אלוף הרצי הלוי מתייחס למצב הביטחוני בדרום. קרדיט: דובר צה"ל

מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, אמר כי "חמאס מתיימר לשלוט ברצועת עזה ומספר לתושבי עזה שהוא מנסה להיטיב את מצבם. בפועל שחרור הרסן בגדר, תופעת המטענים, בלוני הנפץ וגם הרקטות מריעים את מצבם של תושבי עזה. הביאו אותנו לתקוף הבוקר תקיפות משמעותיות, גם אתרי ייצור אמל"ח, גם מפקדות וגם מוצבים וגם תשתיות קרקע, כל מה שנתקף - נהרס. יהיה מאוד קשה לשקם. צה"ל מוכן ומכין עצמו לתרחישים בהמשך. נדע להגיב לכל תרחיש".



מוקדם יותר ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, ביטל את ביקורו המתוכנן מחר ברצועת עזה וברמאללה, על רקע ירי הרקטה במהלך הלילה לעבר באר שבע והמתיחות המתגברת באזור הדרום. כמאל היה אמור להגיע לאזור כחלק מהמאמצים לקדם הסדרה בין חמאס לישראל וניסיון להוריד את גובה הלהבות. גם המשלחת המצרית שנכחה ברצועה הפסיקה את השיחות ועזבה דרך מעבר ארז.



סגן שר הביטחון אלי בן דהן במליאת הכנסת בתשובה לשאילתא כי בימים הקרובים צפויה להיות מוצבת סוללת כיפת ברזל נוספת בבאר שבע וייתכן שהדבר ייעשה כבר הלילה. הדברים הגיעו לאור הביקורת על ההגנה הניתנת לבירת הנגב.



פגיעת רקטה בבית בבאר שבע. קרדיט: AFP



ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. לאחר הערכת המצב הביטחונית, נפגש ראש הממשלה עם ראשי רשויות בעוטף עזה. הערב צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני ולדון במצב בדרום.



ראש הממשלה אמר בתום הערכת המצב הביטחונית: "סיימתי עכשיו הערכת מצב עם ראשי צה"ל וצמרת הביטחון. ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע - בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן. אני רוצה לומר לכם היום - ישראל תפעל בעוצמה רבה".



ברקע ההסלמה החמורה בדרום, שהחלה הלילה עם שיגור שתי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, שאחת מהן התפוצצה בבית מגורים בבאר שבע והשנייה נחתה בים בדרום גוש דן, דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר הבוקר כי לא מעניין את הצבא איזה פלג ירה והם רואים בחמאס אחראי לירי הרקטה "הארגון מייצר אווירה של טרור באירועי הגדר בהם נזרקים רימונים בשבועות האחרונים", אמר, "רקטות מהסוג הזה יש רק לחמאס או לג'יהאד האסלאמי".