אורה, אחותה של מירי תמנו שביתה בבאר שבע נהרס הלילה מפגיעת טיל גראד, התראיינה הערב (רביעי) לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וסיפרה על המצוקה אליה נקלעה המשפחה בעקבות ההרס שנגרם לביתה. "הקמנו חמ"ל במודעי 8, אני גם גרה באזור, ומי שמעוניין לסייע יש את החשבון הפרטי שלה, או לחלופין את הדברים שלה. הם צריכים ללכת להתארגן, להתקלח.  תרומות לחשבון: בנק לאומי סניף 924, חשבון 40150/86 על שם מירי תמנו", אמרה האחות. מצוקתה של תמנו קשה במיוחד כאם חד הורית לשלושה ילדים ללא עבודה.



"שמעתי את הפגיעה מיד כשזה אירע, אנחנו גרים בסמיכות בשכונת רמות, ורצנו לשם. עברנו סיטואציות של טילים ורקטות, ולא הבנתי את פשר ההיסטריה, עד אמרה לי נראה לי שזה נפל אצלי. מה שהיה שם זה נס אחד, כל הבית די הלך קליל ורק הדלת של הממ"ד נותרה על תילה, אין דרך אחרת להגדיר את זה", הוסיפה האחות, "אנחנו מנסים להשיב כמה שניתן, להרגיע אותה ואת הילדים. מירי מצויה בהיסטריה רבתי. הבית נהרס כליל. היא משחזרת את ההמולה והלחץ. הילדים גם כן בהיסטריה. פוסט טראומה זה משהו שנבחן לאורך זמן. הם לא דיברו, ועכשיו הם כן מתחילים לשתף. לא במה שעברו, אבל צוחקים ומדברים. נקווה שהאירוע הזה יחלוף בלי נזקים. שלמות הגוף יש, עכשיו צריך את שלמות הנפש".




קו הסיוע של דידי הררי

לקריאה לסייע למשפחה הצטרף שדר 103FM דידי הררי, שפתח קו חם לסיוע למשפחה בטלפון 08-6255555. רשת מחסני השוק הודיעה כי היא תאפשר למשפחה ותספק למשפחה סלי מזון ככל שיידרש. איתי נעמן, מנהל השיווק של הרשת: "אנו רואים בעזרה הדדית ערך עליון ועל כולנו להתגייס על מנת לסייע במצבים כאלה ולקוות שהשקט יחזור על כנו. אנו נסייע ככל הניתן הן במסגרת סלי מזון והן מבחינת המזון המוכן שמציעה הרשת על מנת לאפשר למשפחה יקרה זו לחזור לשגרה".

בנוסף לכך, הסוכנות היהודית העבירה למשפחה 4,000 שקל לסיוע ראשוני, באמצעות "הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית", ובהמשך המשפחה צפויה לקבל סיוע שיקומי של עד 25 אלף שקל מהסוכנות. יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג אמר כי "הסוכנות היהודית, באמצעות 'הקרן לנפגעי טרור' וחברת 'עמיגור' של הסוכנות היהודית, מסייעת ותסייע ככל שביכולתה כדי לאפשר לתושבי הדרום ועוטף עזה להתמודד עם נזקי גלי הטרור. תוך שעות ספורות מרגע פגיעת הרקטה בבית משפחת תמנו בבאר שבע הגיעו נציגי עמיגור להעריך את הנזק לבית לקראת שיפוצו ובהמשך היום תעניק הסוכנות סיוע חירום כספי למשפחה. יישובי עוטף עזה הם עוטף ישראל והם חומת המגן בגבול הדרום וכך צריך לראות אותם. אני מחזק את תושבי הדרום שמפגינים קור רוח ראוי לציון ואת צה״ל וכוחות הביטחון".