אנשים אוהבים לעשות מעשי קונדס בכל גיל, אבל סביר להניח שיסלחו להם על כך רק כשהם ממש צעירים. לאחרונה למשל, שני תלמידים מקליפורניה חמקו מכל עונש באשר הוא, לאחר שהאכילו חברים לכיתה בעוגיות עם שרידי אדם. האירוע המוזר נחשף לאחר שאחד התלמידים בבית הספר התיכון דה וינצ'י, במחוז דייוידסון, סיפר להנהלה שכמה תלמידים הביאו עוגיות עם עפר אנושי. 



להפתעתו הרבה, אלו ביקשו ממנו לא לספר על כך לאף אחד ולא נראה שהם טיפלו בנושא. בשל כך, התלמיד סיפר על המקרה להוריו ואלו יצרו קשר עם כלי התקשורת. מאז, הסיפור שההנהלה ניסתה להשתיק הופיע כמעט בכל מקום אפשרי. "הם הסתובבו בבתי הספר והשוויצו בפני כולם שיש בתוך העוגיות עפר אנושי", סיפר התלמיד לחדשות "פוקס 40". לדבריו, הוא ראה אותם מחלקים את העוגיות לתלמידים לפני כשבועיים.



הוריו של הנער התראיינו גם הם לכלי התקשורת, והביעו את זעמם על האירוע. "זה הדהים אותי. ממש נגעלתי מזה", סיפרה אמו. "כעסתי שאפילו לא טרחו להודיע לי על כך". אביו הוסיף שנראה היה שלהנהלה "חשוב להם יותר להגן על עצמם מאשר על התלמידים שלהם". 

בעקבות כל הבלגן שהתעורר סביב העוגיות, משטרת מחוז "דייוויס" התבקשה לעזור ולפתוח בחקירה. אבל עוד מן ההתחלה, יאמר לזכותם, הם הזהירו שלא נראה שיש חוק שאוסר על כך. "קיבלנו תלונות שעוגיות שנאפו הכילו עפר של הסבתא של אחד התלמידים", סיפר סגן פאול דורושוב ממשטרת מחוז דייוויס לכלי התקשורת. "תשעה תלמידים אכלו מהעוגיות, אבל אף אחד מהם לא דיווח על כך שהוא חש ברע".

זמן קצר לאחר פתיחת החקירה, המשטרה הודיעה שהיא מסירה ידיה ממנה: "אנחנו נותנים לבית הספר לטפל בעניין יחד עם הנערים ומשפחותיהם". כמו כן, היא הוסיפה שאין בכוונתה לבדוק האם העוגיות באמת החילו שרידי אדם או לא. דורושוב הסביר שגם אם הן הכילו עפר של אדם, זה לא בהכרח מהווה עבירה. "יש חוק מעורפל שאוסר על שימושים מסוימים בשרידי אדם", הסביר. "אבל זה מקרה לא שגרתי. אני חושב שלא זו הייתה הכוונה של החוק".

דורושוב סרב לפרט אם התלמידים המעורבים הודו במעשיהם, אך אמר ש"כולם משתפים פעולה ואנחנו בטוחים שאנחנו יודעים כעת את הסיפור המדויק". הוא הודה שהוא מעולם לא חקר משהו כזה, וש"בהחלט מדובר בתקרית מוזרה, בלשון המעטה".
בעקבות פרסום האירוע, הנהלת בית הספר כתבה בהצהרה רשמית באתר שלה: "התלמידים בטוחים ואין שום סכנה בריאותית בבית הספר או לאף אחד מהמעורבים. התלמידים שלקחו חלק בתקרית הביעו חרטה וכעת מדובר בעניין אישי שנמצא בטיפול של המשפחות".