מחאת התינוקות חוזרת: לאחר שבתחילת השבוע אושרה הצעת חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות לקריאות שנייה ושלישית, היום (רביעי) תתקיים בקריית הממשלה בת"א הפגנת הורים הדורשים החמרה בענישה למתעללים בפעוטות חסרי ישע.

אסנת ואתורי, מובילת מחאת התינוקות ומייסדת תנועת "הורות בזכות'', אמרה כי "נראה שמלבד ענישה מחמירה ומרתיעה אין שום דבר שיעצור את המציאות האכזרית הזו בה אנחנו לא יכולים לשלוח את הילדים שלנו בשקט למסגרות היום ולהמשיך בשגרת יומנו. החלטנו למחות ולזעוק עד שמקבלי ההחלטות - חיים כץ, נפתלי בנט ואיילת שקד יחליטו להכריז על מצב חירום ויתפנו מעיסוקיהם להציל את הילדים שלנו. ענישה מחמירה ופיקוח הם הפתרון היחידי לכך שאנחנו ההורים נפסיק להיות נואשים ולמצוא דרכים לרגל אחר מה שנעשה כשהשער נסגר".

ההפגנה מגיעה על רקע מקרי התעללות רבים שנחשפו בחודשים האחרונים בהן גננות ומטפלות פגעו בתינוקות ופעוטות. האחרון בהם ארע בתחילת החודש, הורים לפעוטות בגן ילדים פרטי באשקלון התלוננו למשטרה כי הגננת נקטה באלימות כלפי הפעוטות. מדובר בשולמית צרפתי, גננת שב-2013 נחשדה ונחקרה בגין עבירות דומות וב-2016 הורשעה ועשתה עבודות שירות אך שמה ושם הגן שלה לא פורסם ולכן ההורים לא יכלו לדעת על עברה הבעייתי.

יסמין וינטה ז"ל


בחודש יוני נחשפה פרשת התעללות בגן ברמת גן - הגננת, סיגל אלקיים וייס, נעצרה לאחר שהורים לילדים בגן הגישו תלונה למשטרה המלווה בליווי סרטוני מצלמות האבטחה בגן, בהם היא מתועדת כאשר היא מטלטלת את הילדים, סוחבת אותם בכוח ואף משליכה טיטולים לפרצופם.

מקרה נוסף אירע בגבעתיים שבוע לפני, בו נעצרה מנהלת גן ילדים בחשד שהתעללה בילדים יחד עם הגננת וארבע סייעות. המקרה החמור ביותר וזה שהוביל לפרוץ מחאת התינוקות ולהפגנות ברחבי הארץ הוא מקרה ההתעללות החמורה בפעוטה יסמין וינטה ז"ל שאירע במאי. הסייעת, אינה סקיבנקו חשודה שזרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי שלה עד שהפעוטה מתה. מאז ההורים של יסמין, דורינה וולדימיר חזרו למולדובה ומחכים לעדכונים בנוגע למשפטה של סקיבנקו.