הנהלת ארגון המורים הודיעה היום (רביעי) כי היא החליטה לפתוח בעיצומים החל מיום ראשון הקרוב, וזאת בשל מה שהיא הגדירה כהתעלמות של משרד החינוך. בהודעת הארגון נאמר כי "בישיבה שנערכה אתמול הנהלת הארגון החליטה שלאור התעלמות משרד החינוך מדרישותינו לטפל בבעיות שהועלו בפניו, להפעיל את סיכסוך העבודה כבר מיום א׳ 21/10. סכסוך העבודה מופעל בשל סירובו של משרד החינוך להחיל את רפורמת עוז לתמורה בחינוך המיוחד".



יו"ר ארגון המורים רן ארז הוסיף ותקף את משרד החינוך: "לא ייתכן שהאוכלוסייה החלשה ביותר במדינת ישראל לא תקבל את תוספת השעות ותנאי הלימוד שלהם זוכים כל תלמידי ישראל, כגון: שעות לימוד פרטניות לתלמידים, שיחות אישיות, שיעורי תגבור לתלמידים חלשים ועוד", אמר. "כזכור, הסכמנו לדחות את העיצומים כדי לא לפגוע בפתיחת שנת הלימודים וזאת בהתאם לבקשת שר החינוך ומנכ"ל משרדו. המתנו מתוך רצון טוב לפתור את הבעיות אך משרד החינוך לא עשה דבר בנושא עד כה ו'זרק' את האחריות על משרד האוצר כאילו מדובר בשתי ממשלות שונות. פרטים על צורת העיצומים יימסרו מחר", סיים ארז את דבריו.



אם אכן ייפתח ארגון המורים העל יסודיים בעיצומים, הם יצטרפו לשביתה עליה הכריז הסגל האקדמי הזוטר במכללות הציבוריות, ובאוניברסיטאות בן גוריון שבנגב ותל אביב. גם חברי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות מאיים בשביתה בשבוע השני ללימודים, אך גורמים באוצר מסרו כי הם כלל לא נמצאים בהידברות איתם משום שלפני כשנה נחתם הסכם עקרונות ואין כל כוונה לפתוח אותו מחדש. מדובר בהסכם שנחתם בין המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר במכללות - 17 מכללות ובין הות"ת והאוצר.