"נפלה פה רקטה": כך החלה השיחה למוקד מד"א, שפורסמה הערב (רביעי), לאחר פגיעת טיל הגראד בבית משפחת תמנו בבאר שבע. שכנה, ששמעה גם היא את הפיצוץ העז סיפרה למוקדנית על הפגיעה בבית וביקשה להזמין אמבולנס למקום. "זה בית פרטי", סיפרה השכנה למוקדנית והוסיפה "נפלו קירות שם".



כשהמוקדנית שאלה האם יש בבית אנשים, ענתה השכנה כי "יש שם ארבעה חמישה אנשים, אמא ושלושה ילדים. יש גם הרבה אנשים שיצאו לראות". לשאלה האם יש פצועים במקום, ענתה השכנה כי היא "לא יודעת מה מצב האנשים בבית", אך הוסיפה כי היא "לא שומעת צעקות או משהו". השיחה אירעה, כאמור, דקות ספורות לאחר פגיעת טיל הגראד בבית משפחת תמנו שבשכונת רמות בבאר שבע, אירוע שיכול היה להסתיים באסון ללא תושייתה של האם מירי, שהצליחה להבריח את שלושת ילדיה לממ"ד רגעים ספורים לפני פגיעת הטיל, ובכך מנעה אסון כבד הרבה יותר.



 


בשל הנזק הרב שנגרם לבית תמנו, פנתה האם לבקשת סיוע, לאחר שנותרו היא ושלושת ילדיה ללא קורת גג. אורה תמנו, אחותה של מירי סיפרה לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, על המצוקה אליה נקלעה המשפחה בעקבות ההרס שנגרם לביתה. "הקמנו חמ"ל במודעי 8, אני גם גרה באזור, ומי שמעוניין לסייע יש את החשבון הפרטי שלה, או לחלופין את הדברים שלה. הם צריכים ללכת להתארגן, להתקלח. תרומות לחשבון: בנק לאומי סניף 924, חשבון 40150/86 על שם מירי תמנו", אמרה האחות. מצוקתה של תמנו קשה במיוחד כאם חד הורית לשלושה ילדים ללא עבודה.

"שמעתי את הפגיעה מיד כשזה אירע, אנחנו גרים בסמיכות בשכונת רמות, ורצנו לשם. עברנו סיטואציות של טילים ורקטות, ולא הבנתי את פשר ההיסטריה, עד אמרה לי נראה לי שזה נפל אצלי. מה שהיה שם זה נס אחד, כל הבית די הלך קליל ורק הדלת של הממ"ד נותרה על תילה, אין דרך אחרת להגדיר את זה", הוסיפה האחות, "אנחנו מנסים להשיב כמה שניתן, להרגיע אותה ואת הילדים. מירי מצויה בהיסטריה רבתי. הבית נהרס כליל. היא משחזרת את ההמולה והלחץ. הילדים גם כן בהיסטריה. פוסט טראומה זה משהו שנבחן לאורך זמן. הם לא דיברו, ועכשיו הם כן מתחילים לשתף. לא במה שעברו, אבל צוחקים ומדברים. נקווה שהאירוע הזה יחלוף בלי נזקים. שלמות הגוף יש, עכשיו צריך את שלמות הנפש".

דו"ח פיקוד העורף: הרקטה הפוגעת 220 מ"מ, 20 ק"ג חומר נפץ

במקביל לכך, פרסם פיקוד העורף את דוח הנזק שנגרם לבית משפחת תמנו. על פי הדוח, הרקטה שקוטרה 22 מ"מ ונשאה 20 ק"ג חומר נפץ, פגעה פגיעה ישירה בבית המשפחה וחדרה את גג הרעפים, את התקרה העליונה וננעצה בתקרה שבין הקומה השנייה לקומת הקרקע. כתוצאה מהפגיעה נגרם נזק כבד לבית, ואף נזקים לבתים הסמוכים. למרות הנזקים הגדולים לבית, האם וילדיה, ששהו בממ"ד, לא נפגעו וזאת למרות שרקטה הגיעה למרחק של כחמישה מטרים מהם.