רן שפיר (24) הפך בשקט בשקט ובעמל רב לאחד השמות המבטיחים בשמי הזמר הים תיכוני. הפעם הראשונה בה נתקלתי בו מופיע הייתה במופע השקת אלבומם של ה"אולטראס" עימם הופיע על תקן זמר סולן, ומיד "נדלקתי" על צבע הקול, הכריזמה ובייחוד ההגשה הכנה ונטולת המניירות. "הייתי זמר ליווי של האולטראס במשך תקופה לא קצרה, זכיתי להופיע יחד איתם על במות ענקיות ברחבי הארץ ולספוג מהם המון השראה ולמידה. הם מוכשרים בטירוף ואנחנו חברים מאד טובים עד היום", אומר.



שפיר, שמקטלג עצמו כזמר ים תיכוני, אך נוגע בשלל סגנונות מסול, פופ ועד רוק, נולד אל תוך המוזיקה. "גדלתי בבית על מוזיקה ים-תיכונית אתנית, מוזיקה תימנית ומוזיקה ישראלית. כך שספגתי מספר סגנונות רבים שהשפיעו עליי ועל הזהות המוזיקלית שלי", הוא מסביר, "תמיד אהבתי לשיר, אבל הרגשתי שאני ממש רוצה לעסוק בזה רק אחרי השירות הצבאי, כשקיבלתי יותר בטחון והבנתי שזה המקצוע שאני רוצה לעסוק בו".





לתודעה הציבורית פרץ שפיר לפני כשש שנים, כשהשתתף ב"כוכב נולד" וזכה לתהילה מטאורית של 15 דקות, אותן החליט לא לנצל. "ימים ספורים אחרי השתתפותי שם, התגייסתי לצה"ל, ולמשך 3 שנים הייתי נטו שם והחלטתי להשאיר את המוזיקה בצד עד השחרור. עם סיום שירותי הצבאי, החלטתי להתחיל לאסוף חומרים ולעבוד על אלבום בכורה, ובשנים האחרונות הוצאתי מספר סינגלים שלשמחתי זכו להצלחה גדולה ולחיבוק מדהים מהקהל. אני מופיע המון בחתונות וזוכה להיות עם זוגות ברגע המאושר בחייהם וזה לא מובן מאליו. מודה לאלוהים בכל יום על הדרך שלי, העשייה וההצלחה". 


בין שיריו המוכרים, שהחלו לתפוס תאוצה בעיקר ברשתות החברתיות, ניתן למנות את "דמעות בעיניים", "שמלה לבנה", "כמה דקות", "אומרים עלינו" ולאחרונה "רמזורים", אותם ביצע במופע הפריצה שלו ברידינג 3 בספטמבר האחרון וזכה לכותרות, לא פחות בזכות הצעת הנישואין שקיבלה אדל בספלוב, יוצאת האח הגדול, מבחיר ליבה על הבמה.



"אדל היא אחד מהאנשים הכי קרובים אליי, בן זוגה, מאצ' הוא החבר הכי טוב שלי כבר 8 שנים וכשהוא תכנן את הצעת הנישואים הוא ביקש שאשיר בהצעה והחלטתי להקליט מקורי במיוחד עבורם – 'שמלה לבנה'", מגלה שפיר.

לאחר יריית הפתיחה ה"רשמית", החל שפיר לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה, ובימים אלה עובד על חומרים חדשים שיתגבשו לאלבומו הראשון. "אני לא ממהר להוציא אלבום בכורה", הוא אומר, "מאמין יותר בלשחרר סינגלים חדשים ולספק בכל פעם לקהל חומר חדש ולבסוף לארוז את הכל לאלבום אחד, מאמין שבע"ה זה יקרה במהלך 2019".



מה הקו המנחה אותך כזמר סולו? מתי הרגשת שהגיע הזמן לתת "פוש" בקריירת הסולו?
"לא הרגשתי צורך לתת "פוש" בקריירת סולו, תמיד עבדתי בשביל לעשות מוזיקה, להופיע, לשמח ולרגש אנשים. לא משנה מה הטייטל. לקח לי לא מעט זמן למצוא את החומרים שמתאימים לי ושמייחדים אותי, שזה מבחינתי הדבר הכי חשוב כאמן, להביא את עצמי לקהל ולא להידמות לאף אחד אחר".

מה החלום שלך והשאיפה הגדולה שלך?

"החלום הכי גדול שלי זה שכמה שיותר אנשים ייחשפו אליי ולשירים שלי, להמשיך לרגש ולשמח אנשים ובעיקר לעשות את מה שאני הכי אוהב בכל יום מחדש".