מחירי הסלולר עלו בצורה משמעותית לרגל השקת הדגמים החדשים של האייפונים בישראל שהתקיימה אמש. תמיר לאון, אנתרופולוג ומומחה בחקר תרבות ילדים ונוער בישראל, שוחח עם חברי צוות הקבינט, רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור ב- 103FM על הנושא והביע את דעתו על הרגלי הקניות של הישראלים: "המכשיר הסלולרי הוא חזק מאוד בנראות כי הוא נמצא איתנו בכל מקום. קל יותר לנפנף בו מאשר ברכב חדש. ילד היום מעדיף שלא תקנה לו מכשיר בכלל מאשר שתקנה לו מכשיר שלא נחשב".


"שנה שעברה בדקנו איפה הכי הרבה אנשים בארץ קנו את האייפון הכי יקר", סיפר, "מצאנו שאת האייפון המוזהב קנו בעיקר בפריפריה". לאון המשיך וסיפר על אירוע ביזארי: "ביישוב מאוד אמיד במרכז הארץ החרימו לתלמידה את המכשיר שלה בבית הספר. על פי הנוהל, בימי שישי ההורים נוהגים להגיע לבית הספר כדי לקבל בחזרה את המכשיר. אותם הורים לא הגיעו ולאחר כמה ימים הילדה נראתה בבית הספר עם מכשיר טלפון חדש. לאחר שהחרימו לה אותו שוב, התברר שלאותו הורה יותר משתלם לקנות לילדה מכשיר חדש מאשר להגיע לבית הספר".

על תרבות הצריכה בישראל הסביר: "כל מי שלומד שיווק יודע שבישראל תופעות עולות מהר ויורדות מהר. הקשר בין האנשים, השמועות והעברת הידע המהיר בין בני אדם משמעותי מאוד". על תופעת התורים הארוכים למכשירים החדשים בארה"ב סיפר: "אני לא בטוח שזה לא כך גם בישראל. כשפתחו את סניף "איקאה" הראשון בארץ כביש החוף נסגר. למה ביל גייטס הוא אדם עשיר? בגלל הגרסאות שהוציא לתוכנת "Windows". הוא גרם לציבור להבין שהוא צריך להיות הכי מעודכן כל הזמן".