קיבלו החלטה? שר השיכון והבינוי, יואב גלנט התייחס היום (חמישי) לישיבת הקבינט שנערכה אמש והלילה, זאת למרות האיסור על השרים לדבר על הנושא. גלנט, שדיבר בכנס ארגון הקבלנים והבונים באילת, אמר: "אני לא מתייחס לדיוני קבינט. אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת: כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש ואת טרור הגדרות".



יואב גלנט מדבר על מצב בדרום

דבריו של גלנט תואמים את הדיווח של חברת החדשות, לפיו השרים קיבלו החלטה לנקוט ביד קשה מול חמאס ולפעול לשינוי כללי המשחק מול אירועי האלימות על הגדר ובלוני התעברה. על פי הדיווח, יישום ההחלטה יחל כבר ממחר, בהתמודדות עם ההפגנות על גדר הרצועה. במקביל ישראל תמשיך לחתור להסדרה בתוך כלי המשחק החדשים. 



כמו כן, בכאן ב' דווח כי שרי הקבינט שמעו בישיבה שתי הצעות שונות ודי מנוגדות לפעולה מול חמאס. תוכנית אחת הוצגה על ידי צה"ל, שביקש פעולה מדודה ומגובלת. מנגד, שר הביטחון אביגדור ליברמן שב וחזר על דרישתו לתת מכה קשה לחמאס. 



כזכור, רק לפני יומיים אמר ליברמן כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך. "אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ", אמר השר בביקור שערך ביום שלישי באוגדת עזה. זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו"



בנוסף, על פי דיווח של חברת החדשות, השרים קיבלו החלטה לנקוט ביד קשה מול חמאס ולפעול לשינוי כללי המשחק מול אירועי האלימות על הגדר ובלוני התעברה. על פי הדיווח, יישום ההחלטה יחל כבר ממחר, בהתמודדות עם ההפגנות על גדר הרצועה. במקביל ישראל תמשיך לחתור להסדרה בתוך כלי המשחק החדשים. 

הבוקר הודיע פיקוד העורף  על חזרה מלאה לשגרה בעוטף עזה, תוך הסרת כלל המגבלות. במועצה האזורית שער הנגב, מיהרו להודיע על כך לתושבים. בהודעה שנשלחה אליהם מטעם המועצה נכתב: "אחרי המתנה לא קצרה ומותחת, שמחים לעדכן שלאחר הערכת מצב של הצבא הוחלט לחזור לשגרה מלאה. הלימודים וכל שאר המסגרות החינוך יתקיימו כרגיל". 

למרות החזרה לשגרה, שיגור בלוני התבערה נמשך. בלון אחד נפל ליד בית החולים "ברזילי" באשקלון ונוטרל על ידי חבלן משטרה. בלון נוסף נפל במועצה האזורית אשכול.