האם השיגורים לעבר ישראל, שבמזל גדול לא נגמרו באבידות בנפש, היו בכלל תוצאה של מזג האוויר? על פי הערכות בישראל וגם בצד העזתי היא שיש סבירות גבוהה לכך שפגיעת ברק הפעילה את הרקטות שהיו דרוכות ומוכנות לשיגור בשלישי בלילה. בקבינט הועברו על זה לא מעט בדיחות במהלך הלילה. יש לציין כי הסיבה נחשפה כבר אמש על ידי כתבת 'אל מסדר', שמרית מאיר.


היום (חמישי) התייחס שר השיכון והבינוי, יואב גלנט לישיבת הקבינט שנערכה אמש והלילה, זאת למרות האיסור על השרים לדבר על הנושא. גלנט, שדיבר בכנס ארגון הקבלנים והבונים באילת, אמר: "אני לא מתייחס לדיוני קבינט. אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת: כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש ואת טרור הגדרות".
 
דבריו של גלנט תואמים את הדיווח של חברת "החדשות", לפיו השרים קיבלו החלטה לנקוט ביד קשה מול חמאס ולפעול לשינוי כללי המשחק מול אירועי האלימות על הגדר ובלוני התעברה. על פי הדיווח, יישום ההחלטה יחל כבר ממחר, בהתמודדות עם ההפגנות על גדר הרצועה. במקביל ישראל תמשיך לחתור להסדרה בתוך כלי המשחק החדשים. 

כזכור, רק לפני יומיים אמר ליברמן כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך. "אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ", אמר השר בביקור שערך ביום שלישי באוגדת עזה. זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו"
 
אגב, למרות החזרה לשגרה, שיגור בלוני התבערה נמשך. בלון אחד נפל ליד בית החולים "ברזילי" באשקלון ונוטרל על ידי חבלן משטרה. בלון נוסף נפל במועצה האזורית אשכול.