אתמול לפנות בוקר, כאשר נורו לעבר ישראל שני טילים - אחד פגע ובנס לא השמיד משפחה שלמה בישראל, והשני שוגר לעבר גוש דן, אבל נפל לים, היה זה אולי שיא בביזיון, בחרפה, בבושה שנמשכת כבר חצי שנה ומעלה, מדי יום ביומו. שדות שרופים, מהומות על הגדר, חדירות מהגדר לתוך שטח ישראל מבלי שברוב המקרים נורתה אש של חיילים לעבר המחבלים שחצו את הגדר. הוראות אי פתיחה באש קיצוניות, מופקרות ופחדניות, שעושות למעשה את המצב סביב היישובים העוטפים את חמאסטן למשהו שמזכיר את האמור בספר בראשית: 'הידיים ידי יעקב, והקול קול עשיו'. כלומר הידיים ידי חמאס, והקול זה של הצבא הרופס, המטכ"ל התבוסתן עד כדי בושה וחרפה.



תארו לעצמכם חלילה, אם לפני מלחמת ששת הימים היה לנו מטכ"ל כזה, לא היה זכר מאיתנו. אז המטכ"ל לחץ עד שעזר ויצמן ואריק שרון תלשו את הדרגות אל מול פניו הרופסות של לוי אשכול, במטרה להבהיר לו שהם לא ישרתו בצבא, אלא אם הצבא יקבל פקודה על מה שהוא יודע.



היום המטכ"ל, בעיקר הרמטכ"ל, עסוקים בעיקר בלהוציא הודעות לתקשורת, לרבות לאנשים שמגישים כאן בתחנה הזאת את תוכנית הקבינט. ההודעות שהיום יוצאות באמצעות כלבלבי חצר הם שצריך לעצור את ההתדרדרות. ובכל זאת, אין לנקות במילימטר אחד את האחריות של הדרג המדיני של החרפה הזאת, ובראשם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן. נתניהו אמר לפני הטיל על באר שבע, שאם הפגיעה על הגדר לא תפסקנה, צה"ל יגיב בצורה חמורה.



אז עכשיו היה טיל על באר שבע ועכשיו תראו את התגובה הפייסנית של צה"ל. אכן, בראש צבאנו וכוחותינו עומד המטכ"ל הכי תבוסתן מאז קום המדינה. לא היה תבוסתן כמותו. כפי שאמרתי, זה לא משחרר את הדרג העליון מאחריות לחרפה ולבושה שנמשכת חצי שנה ומעלה. שום דבר בכוונת מכוון לעצור את זה. לא אנחנו מרתיעים את חמאס, אלא הם אותנו. עכשיו צריך להכיר במציאות ולהבין מה קורה כאן. צריך לאבחן את המחלה של החולה, ואז אפשר להתחיל ולטפל בזה.



הכל בגיבוי מלא של הדרג המדיני ושום דבר לא ייפסק, אף פעם, עד אשר נשמיד את שלטון החמאס בחמאסטן. צריך להתמודד עם האוכלוסיה שם, ושצה"ל יהיה אחראי ביטחונית על השטח כולו, כולל על הקסבה, כי הניסיון מלמד שכל שטח שאנחנו עוזבים, אנחנו סופגים ממנו. תזכרו מה קרה אחרי פשע אוסלו, הפשע הגדול ביותר מאז השואה, שהביאו קרוב ל-2000 הרוגים. כל עוד יהיו פה ערבים, צריך להתנהל כמו שאנחנו מתנהלים היום ביהודה ושומרון, שהיא צומחת ומשגשגת. על מנת שזה יוכל להימשך, צריך לחסל את חמאסטן כמה שיותר מהר וכמה שיותר טוב.