כפיר ושירה אביטן ובתם גאיה בת החצי שנה נהרגו היום (חמישי) בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 90. כפיר ושירה, תושבי קצרין, נישאו רק ביוני בשנה שעברה. הם היו בני 28 במותם. כפיר היה נגד משמעת בצבא ועבד בעבר כמתקין מצלמות אבטחה. 
תאונה בים המלח

כזכור, בני הזוג ובתם הפעוטה נהרגו בתאונה בין רכבם הפרטי לאוטובוס בכביש 90, בקטע הכביש שבין צומת הערבה לכיוון צפון מזרח סמוך למפעלי ים המלח. 14 מנוסעי האוטובוס, בהם הנהג, נפצעו קל ופונו במסוק מד"א ובאמבולנסים של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע.   



הרכב בו נסעה המשפחה שנספתה בתאונה בכביש 90. צילום: רס"ר אסף בן שבת
הרכב בו נסעה המשפחה שנספתה בתאונה בכביש 90. צילום: רס"ר אסף בן שבת



נהג האוטובוס שהתנגש ברכב בו נסעו ההרוגים טוען כי חש בכשל בהיגוי לפני התאונה. מממצאי החקירה הראשונים של שוטרי מרחב נגב, עולה החשד כי הנהג, השייך לאגד היסעים, סטה מנתיבו ובכך הפך להיות אחראי לתאונה הקטלנית. עתה בודקים את גרסתו לגבי הכשל בהיגוי, וכן באיזה שלב של הנסיעה הוא הבחין בו, האם נכון היה לעצור בדרך, או האם הוא רק הרגיש שסטה מהנתיב.



כביש 90 - 120 הרוגים, 1350 תאונות



על פי נתוני עמותת אור ירוק בכביש 90 אירעו בעשור האחרון כ-1350 תאונות דרכים שבהן נהרגו 120 בני אדם (כולל התאונה שאירעה היום, מעל 4,000 בני אדם נפגעו, 374 מהם קשה.



ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמתריעה במשך שנים רבות על האסונות המרובים בכביש הזה, אמר בתגובה לאירוע כי "מדובר בטרגדיה עצומה ובלתי נתפסת שבה שלושה בני אדם קיפחו את חייהם בשבריר של שניה. כביש 90 הוא אחד הכבישים האדומים והמסוכנים במדינה, והוא מהווה עורק תחבורה ראשי מהצפון ועד לאילת. בקטעי כביש רבים אין הפרדה בין הנתיבים, כזו שהייתה יכולה למנוע תאונות חזיתיות רבות". 



"לו היה קיים מעקה הפרדה קשיח בין הנתיבים אולי ניתן היה למנוע את סטית אחד מכלי הרכב לנתיב הנגדי ולמנוע את התוצאה הטראגית והקשה. הכי קל תמיד להאשים רק את הנהגים אבל התשתית חייבת להיות כזו שתפצה על טעויות הנהג ותספוג עוצמת התאונה. בישראל קיימים מאות קילומטרים של כבישים אדומים עם מסלול אחד לכל כיוון ללא הפרדה וכבר מזמן היו צריכים להפוך אותם מכבישים אדומים ומדממים לכבישים בטוחים שסלחניים לטעויות הגורם האנושי".