בעקבות ירי הטילים החריג אתמול לפנות בוקר לעומק המדינה התכנס אמש הקבינט המדיני־ביטחוני כדי לדון בתגובת ישראל. על פי דיווח שפורסם הערב (חמישי) בחברת "החדשות", בדיון שהתקיים נחשפו חילוקי הדעות והבוז העמוק שרוכשים חלק מהשרים לשר הביטחון אביגדור ליברמן. על פי הפרסום, ליברמן פנה לשרים ואמר כי "צריך להנחית מכה חזקה על החמאס".

בתגובה אמר לו השר יואב גלנט: "אנחנו מבינים שאתה רוצה לצאת הכי 'ימני' והכי 'ביטחוני'. אין לי שום בעיה לצאת עכשיו לתקשורת ולהסביר את העמדות של כולנו ולחשוף אותך".
השר ישראל כ"ץ תקף גם הוא את ליברמן: "מה זה בדיוק 'מכה חזקה'? אתה מדבר על מתקפה, מלחמה וכיבוש עזה, אז תגיד את זה. אתה לא הבאת שום הצעה למוטט את החמאס בעזה. הערה פה בחדר או בתקשורת היא לא תוכנית. אין לך שום תוכנית". עוד על פי הפרסום, ליברמן הודה כי הוא "לא בעד כיבוש עזה". 
מלשכת שר הביטחון נמסר לחברת "החדשות" בעקבות הפרסום: "שר הביטחון עוסק אך ורק בביטחון ומאחל הצלחה למי שמתעסק בהדלפות ובפוליטיקה".

 
ביקורת נוקבת מצד השרים נשמעה גם על הרמטכ"ל איזנקוט. אותם שרים אומרים כי במבחן התוצאה מדיניות הפעולה של אייזנקוט נכשלה ואיפשרה לאירועים להידרדר. עוד דווח כי בתוך ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני אמש גם רה"מ נתניהו הביע השגות על עוצמת התגובות של צה"ל.
 
במהלך היום דווח בכאן ב' כי שרי הקבינט שמעו בישיבה שתי הצעות שונות ודי מנוגדות לפעולה מול חמאס. תוכנית אחת הוצגה על ידי צה"ל, שביקש פעולה מדודה ומגובלת. מנגד, שר הביטחון אביגדור ליברמן שב וחזר על דרישתו לתת מכה קשה לחמאס. 
כאמור, הדרמה החלה אתמול סמוך לארבע לפנות בוקר, כאשר לעבר ישראל שוגרו מרצועת עזה שתי רקטות ארוכות טווח. האחת פגעה בבית בבאר שבע. השניה, ששוגרה לעבר מרכז הארץ, נפלה בים. הרקטה שנורתה לבאר שבע פגעה בביתה של משפחת תמנו וגרמה לנזק רב. רק תושייתה של האם מירי מנעה אסון כבד. האם, ששמעה את האזעקה, הספיקה לאסוף את שלושת ילדיה ולהיכנס לממ"ד וכך ניצלו חייהם.
רקטות שנורו הן מייצור עצמי ובעלות כמות גדולה של חומרי נפץ, כ־20 ק"ג, והן מצויות בשימוש חמאס והג'יהאד האסלאמי בלבד. ירי הרקטות הגיע בשיא המאמצים של מצרים למנוע פיצוץ ברצועת עזה. משלחת רמת דרג של המודיעין המצרי שוהה ברצועה לשיחות עם הפלגים הפלסטיניים על הפיוס ועל הרגיעה עם ישראל.
צה"ל הגיב על ירי הרקטות ותקף יותר מ־20 יעדים של חמאס, בהם מנהרת טרור בדרום הרצועה. היעדים שהותקפו כללו תשתיות תת־קרקעיות, בסיסים של חמאס עם תשתיות צבאיות, אתרים לייצור רקטות ופיר חפירה של מנהרת טרור ימית. מאז נשמר השקט בגזרה. שום גוף ברצועה לא נטל אחריות על הירי לעבר ישראל. מדובר בירי חריג לעומק הישראלי. בחצי השנה האחרונה הקפידו ארגוני הטרור לשגר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה בלבד.