סוכנויות המודיעין האמריקאיות הביעו חשש, בהצהרה משותפת, מכך שרוסיה, איראן וסין מנסות לחבל בבחירות אמצע הקדנציה, שיתקיימו בחודש הבא וכן על מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2020. עוד נמסר הערב (שישי) כי עד כה אין ראיות לכך שגורמים כלשהם ניסו להתערב בבחירות האמצע בצורה כלשהי.
גופי המודיעין, לצד הבולשת הפדרלית והמחלקה לביטחון פנים, הביעו חשש מ"פעולות שמטרתן להשפיע על עמדות המצביעים וקבלת ההחלטות שלהם". הם אמרו עוד כי "הדברים הללו מתרחשים באמצעות הרשתות החברתיות וגם באמצעות תוכן שיווקי והפצה של דיסאינפורמציה בפרסום תעמולה שקריים". 
כזכור, גורמי מודיעין אמריקאים הצהירו לא פעם כי רוסיה חתרה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שנערכו בשנת 2016 בדרכים דומות. מחקרים נוספים הראו כי הרוסים השתמשו בשיטות שונות, בהן פעולות ברשתות החברתיות, ועסקו בנושאים מעוררי מחלוקת כדי לעורר פילוג וסערה בקרב הציבור האמריקאי.

בתוך כך, משרד המשפטים הגיש הערב כתב אישום נגד אזרחית רוסיה בשם אלנה חושיינובה, זאת בשל מעורבותה ב"מזימה רוסית" להתערב במערכת הפוליטית האמריקאית וכן להשפיע על בחירות האמצע בחודש הבא. לפי האישום, חושיינובה בת ה-44, שימשה כרואת החשבון הראשית של "פרויקט לאחטה", שמומן על ידי האוליגרך יבגני פריגוז'ין, ומשתתפיו ניצלו את הרשתות החברתיות כדי להשפיע על המערכת הפוליטית בארה"ב.מדובר בכתב האישום הראשון שמוגש באישום הזה.