ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei) השיקה בלונדון בשבוע שעבר את סדרת מכשירי הדגל החדשים שלה, ה־MATE 20, שמבטיחה לגרום מהפכה רצינית בשוק הסמארטפונים, עם ביצועים וחידושים שייאלצו את המתחרות מקוריאה וארה"ב לחשב מסלול מחדש.
"נולד מהר, יישאר מהר", כך תיאר ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת המובייל בוואווי העולמית, את תפיסת העולם של החברה שמבטיחה כי גם לאחר 18 חודשים של שימוש תהיה ירידה של 5% בלבד בביצועים של המכשירים – נתון חשוב לכל הרוכשים שלא ממש מעוניינים להחליף נייד כל שנה.
וואווי הכריזה על ארבעה סמארטפונים: MATE 20, MATE 20 PRO, MATE 20 X (עבור גיימרים) וה־MATE 20 RS בעיצוב חברת פורשה, כאשר עבור השוק הישראלי כרגע שני המכשירים הרלוונטיים הם ה־20 הרגיל והפרו. בראייה רחבה על השוק הגלובלי, אין ספק כי לכל המכשירים החדשים ישנה השפעה עצומה על הכוחות המתחרים. 

וואווי, בדומה לפרזנוטרית שלה, גל גדות, הלא היא וונדר וומן שלנו, התחילה צנוע וצמחה במהירות בשוק שבו היה מקום רק לשני שמות גדולים: סמסונג ואפל. בעזרת קמפיינים אגרסיביים שהתמקדו בחיי הסוללה החזקה של וואווי וסדרת ה־P20 החזקה, החברה הסינית מכרה באוגוסט האחרון יותר מכשירים מאפל, וזאת למרות שארה"ב מגבילה את השימוש במכשיר הסיני בשטחה.
כעת, בתום אירוע ההשקה המרשים בלונדון של סדרת המכשירים החדשה והתגובות החיוביות שהתקבלו מבלוגרים ואנשי מקצוע ברחבי הרשת, קיים סיכוי שוואווי תצליח לעשות לאפל ולסמסונג את מה שוונדר וומן הישראלית עשתה לבאטמן וסופרמן בסרטי ליגת הצדק החדשים.
הסיבה לכך היא פשוטה: חידושים. הביצועים והפיצ'רים של המכשירים החדשים מרעננים ונותנים למבקרים סיבה להמליץ לשדרג, ולא רק מתוך הרגל או טרנד. 
החידושים הטכניים בסדרת ה־MATE 20 מגיעים בדמות יישומי בינה מלאכותית עוצמתית, שתשנה לחלוטין את הצורה שבה אתם מצלמים תמונות סטילס או וידיאו, מעבד רשת כפול שמספק חיבוריות מהירה, מצלמת Triple Leica עם עדשה אולטרה רחבה שעוד נרחיב עליה, וכמובן הסוללה החזקה של המכשירים (4,000mAh לרגיל ו־4,200mAh לפרו), שהספיקה לי במשך כל היום גם לאחר "שהתעללתי" במכשיר מבחינת שימוש אינטנסיבי בו.
אם זה לא מספיק כוח עבורכם, הטלפון נטען ל־80% סוללה בחצי שעה, נתמך בטעינה אלחוטית, והחידוש שהרשים אותי יותר מכל: המכשיר ניתן להטענה גם באמצעות מכשירי סמארטפונים אחרים, ללא צורך במטען - יעיל מאוד במצב שבו חבר צריך הטענה מהירה.
מבחינת עיצוב ויכולות מדובר במפלצת בעלת אופי ויופי. הגוף דק ונוח לאחיזה, ובעל יכולות פתיחת נעילה מהירות באמצעות טביעות אצבע וזיהוי פנים שעובד נהדר בעזרת טכנולוגיית זיהוי העומק החדשה של המצלמה. 
מבחינת עמידות למים יש עדיפות לפרו על המייט הרגיל, אך וואווי השיקה גם כיסוי מיוחד למכשיר שמאפשר לכם להיכנס למים עד עומק חמישה מטרים, עבור אלו מכם שאוהבים לצלם דגים ואצות. חשוב לציין כי במכשיר הפרו אין את הכניסה הסטנדרטית לאוזניות, ועוצמת הרמקולים לא הכי גבוהה בשוק אבל בהחלט מספקת.
אבל עם כל הכבוד לסוללה החזקה, השיפורים בביצועים וגל גדות, זו עדיין לא הסיבה שמדובר במהפכה ובתחילתה של מלחמה בשוק הסמארטפונים. הסיבה היא גוגל ושיתוף הפעולה הרשמי שלה עם וואווי, שמשלב את טכנולוגיית הבינה המלאכותית בשבב ה־Kirin 980 בגודל 7nm הראשון מסוגו בעולם עם מערכת ההפעלה של גוגל אנדרואיד 9 פאי.
כדי להבין את החשיבות האדירה הטמונה בכך, צריך להכיר במציאות: סמארטפון הוא לא טלפון. הוא צעצוע עבור ילדים, מצלמה עבור צעירים ומבוגרים ומחשב נייד לגיימרים. זה המכשיר שמקשר אתכם מרבית שעות היממה לחשבונות החברתיים ולאוטוסטרדת המידע, הקרויה החיים.
מכשיר ה־MATE 20 PRO מנסה לענות על הצרכים האלה, ובחלק גדול מהמקרים הוא עושה זאת על הצד הטוב ביותר באמצעות שתי תוספות עיקריות: שימוש בבינה המלאכותית, ביכולות המצלמה ובהכנסת טכנולוגיית תלת ממד ומציאות רבודה.
זוכרים את המצלמה עם העדשה האולטרה רחבה מתחילת הכתבה? אז ככה - המצלמה הזו מאפשרת לבצע זום אאוט כדי ללכוד בניינים גבוהים ושטח גדול יותר ללא הצורך לזוז לאחור. בנוסף, יש אפשרות לצילומי מקרו, אז לאלו מבינינו שמחזיקים בחיבה מיוחדת לצמחים וחיות זעירות מאוד, צפויה הנאה גדולה מהפיצ'ר הזה.
אני, למשל, שספגתי עד היום ביקורות לא פשוטות בשל יכולות צילום מפוקפקות, גיליתי שבאמצעות הבינה המלאכותית, שמזהה את העצמים שבתמונה ומתאימה לבד את ההגדרות לכל צילום, מדובר במטלה קלה במיוחד. מצב הסינמה החדש מאפשר להשתמש באותה בינה מלאכותית לתקן צבעים וחדות של סרטונים ואף להפיק בזמן אמת קטעי וידיאו הוליוודיים באמצעות אפקטים שונים.
אלו יכולות שעד כה מצאנו בתוכנות עריכת וידיאו במחשבים ניידים. שיפור משמעותי נוסף הוא צילומי הלילה המרהיבים שניתן להפיק מהמכשירים והאפשרות לאתר ברחבי הרשת פריטים שצילמתם.
התוספת הכי מעניינת, מבחינתי לפחות, היא יכולת צילום ולכידת התלת ממד במכשיר הפרו, שמאפשרת לסרוק כל דמות בעלת רגליים, להקרין אותה על שטח מסוים ואז לשלב אותה ביחד עם דמותכם או דמותו של חבר בתמונות וסרטונים. 
תוסיפו לזה את תפיסת העומק של המצלמה ושיתוף הפעולה עם גוגל, שכבר הצהירה שהיא מעלה משחקים ואפליקציות שתומכות בפונקציות אלה, כמו משחק חץ וקשת וירטואלי שהוצג במתחם האירוע - וקיבלתם ענף משחקים מיוחד לסמארטפונים שמשלב מציאות מדומה ומציאות רבודה. 
באירוע ההשקה הבטיחו ראשי וואווי כי בכוונתם לעורר יצירתיות ופרודוקטיביות ולעודד את המשתמשים להביע את עצמם ללא מגבלות. כעת נותר רק לקוות כי הסדרה החדשה תעורר את אותה יצירתיות ופרודוקטיביות גם אצל יתר יצרניות הסמארטפונים, שבוודאי ירצו להוכיח את יכולתן לחדש ולהפתיע – עובדה שתפתח את השוק למלחמה, וזו כמובן בשורה טובה עבור הצרכנים. 
הכותב היה אורח של חברת וואווי בהשקה בלונדון