טלטלה נוספת לשוק הטלוויזיה: אחרי ההודעה של "רשת" על ביטול המיזוג המתוכנן עם "ערוץ עשר" עקב חוסר אישור של הרשות שנייה, זכיינית "ערוץ 2" לשעבר נכנס למהלך התייעלות הכולל צמצום של 50 עובדים משורותיה.



המהלך כולל פיטורים של עובדים ממחלקות שונות בגוף השידור, כשבמקביל לא יגויסו מחליפים לעובדים שפרשו מיוזמתם. מספר המועסקים בזכיינית "רשת" עומד נכון להיום על כ-270 עובדים, במשרה, בנוסף אליהם אנשים רבים שעובדים בפרילאנס.



נראה כי מהלך הפיטורים נובע ממשבר כללי בשוק הטלוויזיה שנוצר עקב פיצול ערוץ 2 לשני ערוצים בנובמבר האחרון ויצירת מציאות בה קיימים שלושה ערוצים מסחריים בישראל.



ערוץ עשר, רשת. צילום מסך
ערוץ עשר, רשת. צילום מסך



גורמים רבים בתעשייה טענו כבר מלכתחילה כי בישראל אין מקום לשלושה ערוצים, וכי עוגת הפרסום, שגם ככה מצטמצמת בטלוויזיה, לא תוכל להכיל שלושה ערוצים, דבר שיפגע בהם כלכלית, כפי שקרה. בחודשים האחרונים, כפי שהיה לפני הפיצול, הזכיינית "קשת" הייתה זו שהובילה לרוב בטבלאות הרייטינג. בעקבות המצב כל הגופים בענף, "קשת", "רשת" ו"ערוץ עשר" נותרו עם רווחים נמוכים יותר מפרסום והוצאות גבוהות על פורמטים יקרים.



כזכור, בעקבות המצב החדש בשוק הטלוויזיה, גברו הקולות בתעשייה הקוראים למיזוג של גופים בענף, שלטענתם לא יכול מבחינה מבנית להתנהל במציאות תלת ערוצית. ביוני, רשת וערוץ עשר אף פנו לרשות ההגבלים בבקשה לבדוק אפשרות של מיזוג הגופים, מהלך שלא הבשיל בסופו של דבר בגלל שהרשות השנייה סירבה להעניק את אישורה למהלך.



מספרי הערוצים החדשים - קשת, רשת ועשר
מספרי הערוצים החדשים - קשת, רשת ועשר



בשבוע שעבר מסרו בעלי המניות של "רשת" הודעה רשמיה על פיה: "הימנעות הרשות השנייה מקבלת החלטה בבקשת המיזוג הובילה לביטולו, רשת חוזרת לתוכנית העבודה המלאה שנעצרה במהלך הליכי המיזוג".



מרשת נמסר בתגובה כעת: "משלא אושר המיזוג רשת החליטה על שורה של צעדי התייעלות".