לאחר שבשבוע שעבר בית המשפט העליון הכריע כי הסטודנטית האמריקאית לארה אל-קאסם, שנרשמה ללימודים באוניברסיטה העברית וכניסתה לישראל נאסרה בעקבות פעילותה בארגון שתמך בחרם על ישראל, תורשה להיכנס לארץ, נראה כי קבלת הפנים המחכה לה בקמפוס תהיה צוננת. ברחבי הקמפוס נתלו הבוקר (ראשון) כרזות עם תמונותיה של אל-קאסם ובהן נכתב בין היתר: "בעידוד האוניברסיטה העברית: פעילת BDS תומכת טרור בקמפוס". עוד נכתב "לארה אל-קאסם, צדק ל'פלסטין' תחפשי בעזה, את לא רצויה כאן" ולארה, אין לך בושה? את תומכת בטרוריסטים שרצחו שני סטודנטים מהאוניברסיטה ועכשיו את רוצה ללמוד כאן?".



יובל ברמי, ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית, אמרה: "אנחנו כסטודנטים נדאג שקבלת הפנים של לארה אל-קאסם תהיה כפי שהיא ידעה 'לקבל את פניהם' של סטודנטים יהודים בארה"ב. לא ניתן לאוניברסיטה לאפשר כבוד של מלכים לתומכת במחבלים, פעילת BDS שהייתה חברה בארגון שקשור עם החמאס". עוד אמרה ברמי כי "לא ניתן להשתיק אותנו. כל כרזה בנושא שאנחנו מפרסמים יש מי שמנסה להסיר ולקרוע ברחבי הקמפוס, אנחנו נמשיך להפיץ את האמת בקמפוס".


צילום: מירי סרבנוגור



צילום: מירי סרבנוגור



כזכור, אל-קאסם ניסתה להיכנס לישראל לצורך לימודי תואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים, אך במעבר הגבולות היא עוכבה למרות שהיה ברשותה "ויזה", והוחלט שאין לאפשר כניסתה לישראל בשל פעילות BDS בעברה.



מאז שהתה הסטודנטית במתקן הכליאה בשדה התעופה בן גוריון. אל-קאסם בחרה לערער על ההחלטה לבית הדין למשמורת אולם ערעורה נדחתה. אל-קאסם לא ויתרה וערערה לבית המשפט המחוזי אולם גם ערכאה זו אימצה את עמדת המדינה כפי שפסק בית הדין למשמורת. אל-קאסם בחרה להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, וכעת הגיע פסק הדין בו השופטת ברון כתבה כי "מאחר שמעשיה של המבקשת אינם מקימים עילה מספקת לאסור על כניסתה לישראל, הרושם הבלתי נמנע הוא ששלילת האשרה שניתנה לה היא בשל הדעות הפוליטיות שבהן היא מחזיקה. אם זה אמנם המצב, הרי שמדובר בצעד קיצוני ומסוכן, העלול להוביל להתפוררותם של עמודי התווך שעליהם בנויה הדמוקרטיה בישראל. לא זו תכליתו של סעיף 2(ד), אלא כאמור נקיטת אמצעיים מידתיים להגנה על ישראל מפני תופעה של החרמה".