שתי אזעקות צבע אדום נשמעו היום (ראשון) ביישובים יד מרדכי ונתיב העשרה בעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי האזעקות היו אזעקות שווא וכי ניתן לחזור לשגרה. 



כזכור, בסוף השבוע שעבר התדרדר המצב בדרום לאחר שנורו שתי רקטות לעבר ישראל, האחת נפלה מול חופה של עיר במרכז הארץ והשנייה ריסקה בית בבאר שבע. בשני האירועים לא היו נפגעים, ולמחרת תקף צה"ל כ-20 מטרות ברצועת עזה. 



רק הבוקר הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לפתוח את מעבר כרם שלום ואת מעבר ארז. מלשכת שר הביטחון נמסר כי ההחלטה התקבלה בעקבות הירידה באירועים האלימים ברצועת עזה בסוף השבוע ומאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח. עוד נמסר כי החלטה בנושא המשך אספקת הדלק הקטארי נדחתה לפי שעה ותיבחן בעוד מספר ימים בהתאם לאירועים.

כאמור, בצה”ל הצביעו על כך שמספר המפגינים והיקף המהומות בסוף השבוע היו נמוכים משמעותית מהשבועות האחרונים, וכי “בחלק מהמקרים כוחות חמאס פעלו לרסן את המתפרעים ולהרחיקם מהגדר”. כ־10,000 פלסטינים הגיעו ביום שישי לגבול הרצועה במסגרת ההפגנות שנערכות מדי שבוע וזכו לשם “צעדות השיבה” והתעמתו עם כוחות צה”ל שהתפרסו מולם. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי כ־115 נפגעו באירועים, בהם 77 מירי חי. רשת אל־מיאדין הלבנונית, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחה כי צה”ל שלח לטלפונים ניידים של תושבים ברצועת עזה הודעות SMS שבהן הזהיר אותם מפני הגעה לגדר המערכת.