הצעת חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות בגילי לידה עד שלוש, שאליה צורפו גם הצעות חוק פרטיות בנושא, שיזמו ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), תעלה היום להצבעה במליאה לקריאה שנייה ושלישית. החוק מתוכנן להיכנס לתוקפו באחד בספטמבר 2019 ויחול על כלל מעונות היום, שבהם שבעה פעוטות ומעלה, בכל רחבי הארץ. אלו יוכלו לפעול רק אם ינתן להם אישור ראשוני ע"י הממונה על הנושא – מנהל האגף למעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך. 
 
הצעת חוק שתסדיר לראשונה את מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על מעונות היום, במיוחד לנוכח מקרי ההתעללות הרבים של גננות ומטפלות בפעוטות שנחשפו בחודשים האחרונים. 

אך כעת, בעלי הגנים הפרטיים חוששים שהחוק יביא לסגירתם, בשל אי־כדאיות כלכלית. בעלי הגנים הפרטיים מדגישים כי "אנחנו מבקשים להסדיר את הרישוי וההכרה של הגנים הפרטיים כמוסדות חינוך. מוסד חינוכי זוכה להקלות שונות במיסוי ובארנונה. מוסד חינוכי משוכן במבנה ייעודי ולא נדרש להוציא היתר לשימוש חורג ולשנות את ייעודו מול הרשות המקומית".


עו"ד קרן אוחנה־איוס, יו"ר חיב"ה (חינוך ילדים בגיל הרך), מסבירה ל"מעריב־השבוע" כי "ל־90% מהגנים הפרטיים אין היתר, כי אין הנחייה כללית ארצית. יש רשויות שלא דורשות אותו. זה יעיר דובים מרבצם, וגם מי שנהנה עד כה מההפקר יפול. אני עשיתי את ההיתר לגן שלי. זה עלה בסביבות 100 אלף שקל. שילמתי מעל רבע מיליון שקל על ארנונה במשך עשור, כשבמקום זה יכולתי לגבות פחות מההורים, ולהחזיר לילדים בהעשרה וחוגים". 

ענבר פז גלברט, מנהלת גן פרטי בתל אביב: "המון גנים פרטיים ייסגרו, בזמן שאנחנו מהווים 70% מהתחום. אי אפשר יהיה לשרוד בלי הגנים הפרטיים. זה לא שמחר בבוקר מדינת ישראל תקים מוסדות חינוך באחריותה. יהיה פה חלל ריק, ואקום. יהיה מעגל אבטלה ומפעלי חיים שבחרו בחינוך כדרך חיים יקרסו". 

לדבריה, "האלטרנטיבה תהיה להעלות את מחירי שכר הלימוד או פשוט לסגור את הגן, כי אין שום דרך אחרת. לאף אחד לא אכפת, לא נותנים את הדעת מה יהיה ב־1.9".