תא"ל במיל' אביגדור קהלני, שקיבל את עיטור הגבורה במלחמת יום הכיפורים, סבור שההחלטה להקפיא את שילוב הנשים בתפקידי לוחמה בשריון מוצדקת. בשיחה היום (שני) עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM הוא הסביר כי "אני לא טוען שבנות לא יכולות לעשות כל דבר, אך מבלי להיכנס לכל הסוגיה, אני יודע שיש דברים שקשה פיזית לעשות גם לגברים וגם לנשים. פגז שוקל 25 קילוגרם ולנשים אסור לסחוב משקל מעל 15 קילו מחשש לצניחת רחם".



"הייתי כמפקד בכל מלחמות ישראל וראיתי איך לוחמים חוזרים משדה הקרב", סיפר, "בסוגיית גיוס הנשים ליחידות הלוחמות יש בי איזשהו רגש של חמלה כלפי הנשים. אני יודע שעמדתי מכעיסה, אך מי שחוזר משדה הקרב חוזר אדם אחר. נשים יכולות להיות לוחמות אבל למה הן צריכות לעבור את החוויה הזו?", אמר.



"כשאני נשרפתי בטנק, צעקתי לאמא. נשים יכולות להיות מפקדות, ראשי ממשלה או רמטכ"ליות נהדרות. אני מאוד תומך בנשים שמתגייסות לקרק"ל כי זו שמירה על הגבול כחלק מהשמירה על הביטחון השוטף. זה לא להרכיב כידון על ה-M16 או להיתקל במחבל ולסובב את הסכין שלוש פעמים בגופו. זה דבר שאני לא רוצה שהנשים יעשו, לא הבת שלי, לא הנכדה שלי ולא אשתי. עוד לא הגענו למצב הזה".



קהלני ביקש להדגיש בדבריו כי "במדינת ישראל יש שוויון מלא, בנושא הזה הנשים גם רוצות שוויון ואני מתנגד כי אני יודע את ההשלכות של מבחן התוצאה. הייתי ובאתי משם".




כזכור, אמש פורסם כי לאחר שמפקדות הטנקים הראשונות סיימו את ההכשרה, הוחלט בצה"ל שלא לשבץ אותן בשריון וחלקן אף הועברו מהחיל אל קרקל. זאת, לאחר שתת אלוף גיא חסון, קצין השריון הראשי, אמר לפני ארבעה חודשים כי "המסקנה שלנו לאחר תהליך ארוך של בחינה מקצועית היא שחד משמעית, צוות מגדרי של בנות מסוגל להפעיל טנק בהצלחה במסגרת פעילות הביטחון השוטף (בט"ש)".

אימון במקצועות הטנק ארך חודש וחצי והתקיים בשיזפון, בעוד שאימון מתקדם על הטנקים עצמם נמשך כמעט ארבעה חודשים. לאחר סיום ההכשרה בחודשים האחרונים ביצעו הבנות פעילות מבצעית בגזרת עוצבת אודם שאחראית בין השאר על הגבול עם מצרים.
 
מתוך 15 בנות שהחלו את התהליך נשרו חמש בנות מסיבות שונות, כאשר בצה"ל אומרים שמדובר באחוזי נשירה שאינם שונים בהרבה ממה שקיים אצל הבנים, וכי מדובר בנשר סביר בהתאם לכך שמדובר בפעם הראשונה שמתבצע אימון כזה. 
 
חשוב להדגיש כי בכל מקרה מדובר בצוותים של בנות בלבד, וכי שילובן האפשרי אינו לשדה הקרב בלחימה, אלה רק לפעילות הביטחון השוטף לאורך גבולות ישראל.

הניסיון לשלב נשים בחיל השריון עורר סערה, כאשר המתנגדים טענו כי בנות אינן יכולות, בשל מגבלות פיזיות, לתפעל טנק. כמו כן, הביקורת נגעה גם לעניין השילוב הראוי, במקרה ובנות ובנים ישרתו ביחד באותו הטנק. מנגד, טענת התומכים הייתה שאין להפלות בין גברים ונשים בשירות הצבאי, וכי כשם שנשים יכולות להיות לוחמות ביחידות מסוימות, כך הן גם יכולות לשרת בחיל השריון.