דרמה בבחירות לראשות עיריית חיפה: בית המשפט העליון הפך היום (שני) את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה וקבע כי ד"ר עינת קליש רותם תוכל להתמודד על ראשות עיריית חיפה וכי רשימת "חיים בחיפה" שבראשותה תוכל להתמודד למועצת העיר. בהחלטתם כתבו השופטים כי החליטו לקבל את העתירה של קליש רותם ומפלגת העבודה. "תחת זאת, אנו מורים כי רשימת 'חיים בחיפה' תהיה רשאית להגיש עד מחר, 23.10.2018, בשעה 17:00, רשימת מועמדים מתוקנת כדין לבחירות בעיר חיפה, וכן את ד"ר עינת קליש רותם כמועמדת לראשות העיר חיפה". את קליש רותם ייצג עו"ד עמית חדד.



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר בעקבות ההחלטה: "אני שמח על החלטת בית המשפט העליון להחזיר לתושבי חיפה את הכוח להחליט על עתידה של העיר.  אני גאה לתמוך בעינת קליש רותם לראשות העיר חיפה. העיר זקוקה לשינוי משמעותי לטובת כלל התושבים ועינת היא האדם הנכון לכך, יש לה תכניות מפורטות ובעיקר יכולת להוציא אותן לפועל. קורא לתושבי חיפה לתת לה את הכוח להצעיד את העיר קדימה".

כזכור, ההחלטה לפסול את קליש רותם מלהתמודד התקבלה בבית המשפט המחוזי משום שמפלגת העבודה הגישה למעשה שתית רשימות למועצת העיר, דבר אשר אסור על פי החוק. בחודש שעבר הודיע מנהל הבחירות בחיפה על פסילת הרשימה שהגישה מפלגת העבודה לבדה, וכפועל יוצא, גם על פסילת מועמדותה של קליש רותם. 
 
נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא, קבע "כי לא ניתן לקבל את פרשנות העותרים לפיה הגשת רשימה משופת בנוסף לרשימה בלעדית אינה חוטאת ללשון החוק, המאפשרת רשימה אחת בלבד. סעיף 35(א) לחוק הבחירות הינה ברורה וחד משמעית ולא ניתן לפרש את הסעיף כטענת העותרים".

עוד כתב השופט, כי מפלגת העבודה פנתה ליועץ המשפטי של המפקח הארצי על הבחירות, ולמרות שטענה כי לא קיבלה מענה ראוי, הרי שנאמר לה מפורשות, שכל גוף (סיעה בכנסת, סיעה במועצה היוצאת או מפלגה בכנסת) יכול להגיש רשימה אחת בלבד בכל רשות מקומית. "על המפלגה היה לפעול בהתאם להבהרה זו ולהריץ רק רשימה אחת בחיפה".
 
"העותרים פעלו בחוסר תום לב והיעדר ניקיון כפיים, כאשר הוגשו שתי רשימות על ידי אותה מפלגה ולא טרחו לגלות את דבר מכתב התשובה של המפקח על הבחירות", נזף נשיא המחוזי במפלגת העבודה ובקליש רותם.